PAGES

Σάββατο 24 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑΣ

ΠΕΡΙ ΑΝΥΠΟΜΟΝΗΣΙΑΣ
Αγ.Νεκτάριος Αμυπομονησία είναι το μή υπομένειν θλίψιν, το μή φέρειν δοκιμασίαν, το μή εμμένειν εν τη εργασία και το δειλιάν πρό τών κινδύνων. Η ανυπομονησια είναι αντίθετος στήν αρετή τής υπομονής δηλ. κακία.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-225
Αγ.Νεκτάριος Ο υπό τούτης κατεχόμενος αποφεύγει πάντα πόνον πρός εργασίαν τού αγαθού, πάσαν θλίψιν υπέρ τής αρετής . βαδίζει αεί τήν πλατειάν οδόν τής απωλείας και φεύγει τήν στενήν οδόν τής αρετής. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-225

Αγ.Νεκτάριος Ο ανυπόμονος χαίρει εν τή απραγμοσύνη και ταίς επιθυμίαις, και διανύει τόν βίον εν τρυφή καί απολαύσει . πάσαν μετέρχεται μεθοδείαν πρός αποφυγήν του πόνου. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-225
Αγ.Νεκτάριος Ο ανυπόμονος είναι δειλός, ανυπόφορος, αφόρητος, οργίλος, φίλαυτος, ιδιοτελής. Ουδέν αγαθόν εν τη ψυχή αυτού κέκτηται, διότι αποφεύγει τόν πόνον, αι δέ αρεταί πόνοις κτώνται και μόχθοις κατορθούνται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-225
Αγ.Νεκτάριος Ὁ ἀνυπόμονος εἶναι κακοδαίμων, διότι ἆθλον τῶν πόνων ἡ εὐδαιμονία, οὐδεὶς δὲ μὴ πονῶν εὐδαιμονεῖ. Ὁ ἀνυπόμονος εἶναι ἀκλεής, διότι ὁ πόνος εὐκλείας πατήρ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-225
Αγ.Νεκτάριος Ὁ ἀνυπόμονος εἶναι ἄπελπις, διότι ἡ ἐλπὶς τῶν πονούντων καὶ ἐργαζομένων καὶ θλιβομένων, ὁ δὲ μὴ πονῶν ποὺ ἐλπίσει. Ὁ ἀνυπόμονος ἀποθνήσκει ἄθλιος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-225
Ἀγ.Νείλου. Ἡ ἀνυπομονησία καὶ ἔλλειψη καρτερικότητας στὶς δοκιμασίες εἶναι ἀνοησία. Καὶ γι’ αυτὸ ἂς σὲ πείσει ὁ Ἰώβ, ὁ ὁποῖος εἶπε στὴ γυναίκα του, ὅτι μίλησε σὰν μιὰ ἀπὸ τὶς ἀνόητες γυναῖκες. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,357

Δεν υπάρχουν σχόλια: