ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ
Μεγ.Βασιλείου. Η αντιλογία δείχνει χαρακτήρα εγωιστικό και ανυπότακτο, έστω και
αν εκδηλώνεται με συμπεριφορά ταπείνωσης. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-311
Μεγ.Βασιλείου. Τὸ νὰ μὴ πειθαρχεῖ
κανεὶς καὶ νὰ ἀντιλέγει, ἀποτελεῖ ἀπόδειξη πολλῶν κακῶν· ἀρρωστημένη πίστη,
ἀμφίβολη ἐλπίδα, ἔπαρση καὶ ὑπερήφανο ἦθος. Διότι δὲν δείχνει ἀνυπακοὴ κάποιος,
ἐὰν προηγουμένως δὲν ἀμφισβητεῖ ἐκεῖνον ποὺ συμβουλεύει. Οὔτε βέβαια αὐτὸς ποὺ
πιστεύει στὶς ὑποσχέσεις τοῦ Θεοῦ, ἔχοντας στερεὰ γι’ αὐτὲς τὴν ἐλπίδα,
διστάζει ποτὲ νὰ ἐκτελέσει τὶς ἐντολές του, ὅσο ἐπίπονες καὶ ἂν εἶναι αὐτές. Ἔργα Ἀγ.Ἰ.Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8-187
Αγ.Μαρκος Ερημ Το στόμα του ταπεινού μιλάει την αλήθεια, ενώ εκείνος που
αντιλέγει σ' αυτήν, μοιάζει με τον υπηρέτη εκείνον που χτύπησε στο σαγόνι τον
Κύριο. (Ιωαν. 18,22) Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,13
Αγ.Νεκτάριος Ο ισχυρογνώμων είναι ιδιογνώμων και αγωνίζεται μετά σφοδρότητος
προς επικράτηση της ιδίας γνώμης της πάντοτε ανοήτου και μωράς· είναι αμαθής
και αγρίκος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-195
Αγ.Νεκτάριος Οι ισχυρογνώμονες είναι φιλόνικοι, αμετάπειστοι, ανένδοτοι,
εριστικοί, εγωισταί και φιλόδοξοι. Επιμένουν προς επικράτηση της ιδίας γνώμης
εναντίον της αλήθειας και του πραγματικού συμφέροντος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-195
Αγ.Νεκτάριος Ο ισχυρογνώμων ως συνέταιρος είναι ασυμβίβαστος, ως σύζυγος είναι
τυραννικός και ως άρχων λίαν επιβλαβής, διότι ουδένα δέχεται σύμβουλον. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-196
Αγ.Νεκτάριος Ο ισχυρογνώμων δεν δύναται να αποκτήση φίλον διότι αποθείται υπό
πάντων. Ο ισχυρογνώμων περιπίπτει είς πολλά κακά και πολλάκις η ισχυρογνωμωσύνη
τον ποτίζει πικρίες. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-196
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου