PAGES

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ

ΠΕΡΙ ΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ
Αγ.Γρηγ.Θεολ. Με τα λόγια φαινόμαστε ευσεβείς σε λίγα, με τα έργα σε περισσότερα, και με την τήρηση τών νόμων περισσότερο, παρά με τον θαυμασμό του νομοθέτη, επιδεικνύοντας το φίλτρο γι' αυτόν. Αγ.Γρηγ.Θεολ.
Αγ.Γρηγ.Θεολ. Το άφωνο έργο έναι καλύτερο από τόν άπρακτο λόγο. Χωρίς έργο στή ζωή κανένας δέν υψώθηκε ποτέ, πολλοί όμως (υψώθηκαν) χωρίς λόγια πού ηχούνε κούφια. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-149

Αγ.Γρηγ.Θεολ. Σοφία λοιπόν είναι όχι εκείνη που λαμπρύνεται με το λόγο, αλλά αυτή που αποδεικνύεται μέ τα έργα. Γιατί λέγει ''σύνεσις αγαθή πάσι τοίς ποιούσιν αυτήν'' και όχι όσοι τήν κηρύττουν. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-161
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Όπως στον πόλεμο τα κατωρθώματα δεν ανήκουν σε εκείνους που λένε πολλά, αλλά σε εκείνους που εργάζονται πολλά, έτσι και στον πνευματικό  αγώνα, όχι των λαλούντων αλλά των ποιούντων η νίκη. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-788
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Είναι μεγάλη η παρηγοριά πού παίρνουμε από τά έργα μας … και εκείνος που προτρέπει και παρηγορεί, τόσο περισσότερο το κατωρθώνει, όσο τα ίδια του τα έργα είναι σύμφωνα με εκείνα που προτρέπει. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-788
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Από τήν διδασκαλία τών λόγων είναι πολύ πιό ακριβής καί πολύ πιό αξιόπιστη η διδασκαλία τών έργων. Γιατί αυτός πού έχει έργα καί όταν σιωπά καί όταν είναι αθέατος μπορεί νά διδάσκει, άλλους μέν με τή θέα, άλλους δέ μέ τήν ακρόαση, καί θά απολαύσει μεγάλη εύνοια από τό Θεό όχι μόνο γιά τή δική του αρετή, αλλά και γιατί συντελεί να δοξασθεί ο Κύριος του διά μέσω αυτών πού βλέπουν το καλό του παράδειγμα. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-301
Ἀγ.Νείλου. Νὰ διδάσκεις τὴν ἀρετὴ μὲ λόγια καὶ νὰ τὴν κηρύττεις μὲ ἔργα. Φ-Ἀγ.Νείλου ΕΠΕ 11β-403
Ἀγ.Νείλου. Πρέπει νὰ λέγει καλὰ πράγματα ἀκόμα καὶ αὐτὸς ποὺ δὲν κάνει καλὰ ἔργα, γιὰ νὰ ἀρχίσει νὰ κάνει καὶ ἔργα καλά, ἐπειδὴ θὰ ντρέπεται τὰ λόγια του. Φ-Ἀγ.Νείλου ΕΠΕ 11β-395
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου.  λόγος ποὺ στηρίζεται στὴν πρᾶξι εἶναι ταμεῖο τῆς ἐλπίδος, ἐνῶ ἡ ἄπρακτη σοφία εἶναι ἀποθήκη αἰσχύνης. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου ΕΠΕ 8Α,109
Αγ.Κύριλ.Ιεροσ. Δεν μας ωφελεί σε τίποτε το να φέρουμε το όνομα των Χριστιανών, αν δεν συμφωνούν και τα έργα μας με αυτό. Γιατί είναι γραμένο "Ει τέκνα του Αβραάμ ήτε, τα έργα του Αβραάμ εποιείτε άν". Φ-Αγ.Αναστασίου Σιν.τ13β,43
Ἰσιδώρου Πηλουσιώτου. Ἔλεγε ὁ ἀββᾶς Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης : Βίος χωρὶς λόγο ὠφελεῖ περισσότερο παρὰ λόγος χωρὶς βίο. Διότι ὁ μὲν πρῶτος καὶ μὲ σιγὴ ὠφελεῖ, ὁ δὲ δεύτερος καὶ μὲ βοὴ ἐνοχλεῖ. Ἐὰν δὲ συνδυασθοῦν καὶ βίος καὶ λόγος, κατασκευάζουν ἕνα ἄγαλμα ὁλοκλήρου τῆς φιλοσοφίας. Ἀποφθέγματα Γερόντων - ΕΠΕ τομ.1,329
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ἕνας Γέρων Ἀσκητὴς εἶπεν : ἐὰν ἡ ψυχὴ ἔχῃ τὴν ἱκανότητα νὰ ὁμιλῇ μὲ ὡραίους καὶ κομψοὺς λόγους, δὲν ἔχει ὅμως νὰ ἐπιδείξῃ ἔργα, ὁμοιάζει μὲ δένδρον, ποὺ ἔχει πολλὰ πράσινα φύλλα, δὲν δίδει ὅμως καρπόν. Ὅπως δὲ ἀκριβῶς ἕνα δένδρον, ποὺ εἶναι γεμᾶτον καρπούς, ἔχει καὶ φύλλα καταπράσινα, τοιουτοτρόπως καὶ εἰς τὴν ψυχήν, ποὺ ἐργάζεται τὸ ἀγαθόν, ταιριάζει καὶ ἡ διδασκαλία. Εὐεργετινὸς Δ-571
Αγ.Μάρκος Ερημ Αυτός που σοφίζεται και λέγει λόγια χωρίς έργα, πλουτίζει από την αδικία, και οι κόποι αυτού, σύμφωνα με την Γραφή, πηγαίνουν σε οίκους αλλοτρίους. Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,45
Αγ.Μάρκος Ερημ Να φιλοσοφείς με έργα για την βούληση του ανθρώπου και για ανταπόδοση του Θεού· γιατί ο λόγος δεν είναι πιο σοφός από την εργασία (πράξη). Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,57
Ἀγ.Ἐφραίμ. Πρέπει, ἀδελφοί, οἱ ἀσκούμενοι εἰς τὸν μοναχικὸν βίον, νὰ μὴ εἶναι ἀνυπάκουοι καὶ νὰ μὴ ἀντιλέγουν καθόλου εἰς τοὺς ἐν Κυρίῳ διδασκάλους των, ἀλλὰ νὰ συμπεριφέρωνται μὲ μεγάλην ταπεινοφροσύνην ἐνώπιον Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων. Ἐὰν δὲ συμβῇ ὁ Γέρων νὰ κηρύσσῃ μὲ λόγια μόνον τὴν ἀρετήν, νὰ παραμελῇ ὅμως τὴν ἐργασίαν της, ἂς μὴ δώσωμεν τὴν εὐκαιρίαν εἰς τὸν διάβολον, ἀπὸ τὴν ὑπόθεσιν αὐτήν, νὰ διαστρέψῃ τὴν ψυχήν μας, ἀλλὰ νὰ ἐνθυμούμεθα τὸν Κύριον, ποὺ εἶπεν· «Ἐπάνω εἰς τὸν θρόνον τοῦ Μωϋσέως ἐκάθησαν οἱ Γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι· ὅλα λοιπὸν ὅσα λέγουν εἰς σᾶς νὰ ἐκτελῆτε· νὰ μὴ κάμετε ὅμως κατὰ τὰ ἔργα των, διότι λέγουν μὲν τὸ ὀρθόν, ἀλλὰ δὲν τὸ ἐκτελοῦν» (Ματθ. κγ΄,1-4). Εὐεργετινὸς Α-531

Δεν υπάρχουν σχόλια: