ΠΕΡΙ ΑΚΑΚΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΚΟΥ
Ἀγ.Νεκτάριος Ἀκακία εἶναι καθαρότης καρδίας καὶ εὐθύτης διανοίας. Ἡ ἀκακία
ἐκφράζει ἀγαθότητα ψυχῆς δεκτικὴς πάσης ἀρετῆς. Ἡ ἀκακία ἀντιτίθεται τῇ
πονηρίᾳ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-210
Ἀγ.Νεκτάριος Ἡ ἀκακία εἶναι ἀγαθωσύνη ψυχῆς οὐδέποτε ὑπὸ τῆς πονηρίας
μεταβαλλομένη, ἀλλ' ἀεὶ ἀμετάτρεπτος μένουσα καὶ ὑπὲρ τοῦ ἀγαθοῦ δρῶσα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-210
Ἀγ.Νεκτάριος Ἄκακος εἶναι ὁ ἀπόνηρος, ὁ κακίαν μὴ ἔχων, ὁ εὐθύς, ὁ ἀκέραιος, ὁ
δίκαιος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-210
Ἀγ.Νεκτάριος Ὁ ἄκακος εἶναι ἀκάκουργος. Ἕστηκε δὲ ἀπέναντι τοῦ προσώπου τοῦ
Θεοῦ οὑ μόνον τὴν ἐξωφανὴ χρηστότητα καὶ τὸ ἀγαθὸν ὢν ἠμφιεσμένος, ἀλλὰ καρδίαν
μᾶλλον ἀβέβηλον ἔχων, καὶ δὴ ὁρᾶται τοιοῦτος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-211
Ἀγ.Νεκτάριος Ὁ ἄκακος εὐλογεῖται παρὰ Κυρίου ἡ δὲ τάξις αὐτοῦ ἐν τῷ χορῷ τῶν
δικαίων. Ἠγαπημένος παρὰ Κυρίου κατασκηνώσει πεποιθώς, καὶ ὁ Θεὸς δοξάσει ἐπ'
αὐτὼ πάσας τάς ἡμέρας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-211
Μεγ.Βασιλείου.
Τὴν ἀκακία τὴν ἐννοοῦμε μὲ δύο τρόπους· ἢ ἐκείνην ποὺ κατορθώνεται μὲ τὴν
ἀποξένωση ἀπὸ τὴν ἁμαρτία μὲ τὸν λογισμό, καὶ τὴν ὁποία μὲ τὴ μακρὰ προσευχὴ
καὶ ἀπασχόληση μὲ τὰ ἀγαθὰ τὴν ἀποκόπτουμε, σὰν ρίζα, ἀπὸ τὴν κακία· ἢ
δεχόμαστε τὴν ὀνομασία τοὺ ἄκακου μὲ τέλεια στέρηση αὐτῆς. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,231
Μεγ.Βασιλείου.
Καὶ πάλι, ἀκακία εἶναι ἡ τέλεια ἔλλειψη ἐμπειρίας τοῦ κακοῦ, ἀφοῦ λόγω τῆς
νεότητάς τους πολλὲς φορές, ἤ κάποιας βιωτικῆς ἀπασχόλησης, μερικοὶ ἐξαιτίας
τῆς ἀπειρίας τους κλίνουν πρὸς κάποιες κακίες, ὅπως γιὰ παράδειγμα τὸ παιδὶ ποὺ
δὲν γνωρίζει τὴν ὑπερηφάνεια, οὔτε τὸν δόλο ἢ τὴ ραδιουργία. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,231
Μεγ.Βασιλείου.
Ἐπίσης ὑπάρχουν μερικοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ κατοικοῦν σὲ ἀγροικίες, οἱ ὁποῖοι δὲ
γνωρίζουν τὶς ἐμπορικὲς ἀπάτες, οὔτε τὶς ἐμπλοκὲς στὸ δικαστήριο· αὐτοὺς τοὺς
ὀνομάζουμε ἄκακους, ὄχι διότι μὲ τὴ θέλησή τους εἶναι ἀποχωρισμένοι ἀπὸ τὸ κακό,
ἀλλὰ ἐπειδὴ δὲν ἀπόκτησαν πεῖρα τῆς κακῆς συνήθειας. Τὸν ἄκακο λοιπὸν τὸν
χαρακτηρίζει ἡ ἁπλότητα τοῦ ἤθους. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου
Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,231
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου