ΠΕΡΙ ΥΠΟΜΟΝΗΣ
Αγ.Νεκτάριος Η υπομονή εστιν ηθική δύναμις κατευνάζουσα τά διεγειρόμενα εν τή
καρδία τού ανθρώπου θλιβερά συναισθήματα, καί πραϋνουσα τάς εκ τών δεινών
αλγηδόνας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-79
Αγ.Νεκτάριος Η υπομονή εστιν αρετή ως καρπός τής πρός τόν Θεόν ελπίδος, η
θλίψις υπομονήν κατεργάζεται, η δέ υπομονή δοκιμήν, η δέ δοκιμή ελπίδα, η δέ
ελπίς ου καταισχύνει. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-79
Αγ.Νεκτάριος Η υπομονή εστιν η πρώτη τών αρετών, διότι δι' αυτής βραβεύεται η
σωτηρία· ο υπομείνας είς τέλος σωθήσεται· εν δέ τή υπομονή η τών ψυχών ημών
σωτηρία κείται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-80
Ἀγ.Νείλου. Ὑπομονὴ
εἶναι διακοπὴ τῆς ἀκηδίας, ἀποκοπὴ τῶν λογισμῶν, φροντίδα τοῦ θανάτου, μελέτη
τοῦ σταυροῦ, φόβος ἀκινητοποιημένος, χρυσὸς ποὺ χτυπιέται, νομοφυλάκιο τῶν
θλίψεων, βιβλίο εὐχαριστίας, θώρακας ἡσυχίας, ὅπλο τῶν ἀγώνων, ἀναθέρμανση τῶν
καλῶν κόπων, ἐπικύρωση τῶν ἀρετῶν. Φ-Ἀγ.Νείλου ΕΠΕ
11β-263
Ἀγ.Νείλου. Νὰ ἀσκεῖς τὴν ὑπομονή, ὅπως γνωρίζουμε ὅτι τὴν
ἄσκησαν οἱ μάρτυρες, γιατὶ καὶ ἀπὸ μᾶς θὰ ζητηθεῖ τὸ μαρτύριο τῆς συνειδήσεως. Φ-Ἀγ.Νείλου ΕΠΕ 11β-389
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Ὅλες οἱ ταλαιπωρίες καὶ οἱ θλίψεις, ποὺ
δὲν μετέχουν τῆς ὑπομονῆς, προκαλοῦν διπλὸ βασανισμό. Διότι ἡ ὑπομονὴ τοῦ
ἀνθρώπου ἀπομακρύνει τὶς συμφορές του, ἐνῶ ἡ μικροψυχία εἶναι μητέρα τῆς
κολάσεως. Ἡ ὑπομονὴ εἶναι μητέρα τῆς παρηγοριᾶς καὶ δύναμις ποὺ γεννᾶται ἀπὸ
τὴν εὐρυχωρία τῆς καρδιᾶς. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου ΕΠΕ τομ.
8β σελ. 249-251
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Ὅταν ἡ ὑπομονὴ αὐξηθῆ
στὶς ψυχές μας, εἶναι σημάδι ὅτι ἐλάβαμε κρυφὰ τὴν χάρι τῆς παρηγοριᾶς. Ἡ
δύναμις τῆς ὑπομονῆς εἶναι ἰσχυρότερη ἀπὸ τὰ συναισθήματα τῆς χαρᾶς ποὺ
εἰσβάλλουν στὴν καρδιά. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου ΕΠΕ 8Γ-125
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Οι θλίψεις μας ασκούν στην υπομονή. Η υπομονή στις θλίψεις
απαλλάσει και από τις μεγαλύτερες αμαρτίες. Ο Θεός δίνει υπομονή και παρηγοριά
πολύ μεγαλύτερη από την θλίψη. Αγ.Ιωάν.Χρυσ.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Όταν δείς κάποιον να επιμελείται την αρετή και να υπομένει
άπειρους πειρασμούς, μακαρίσε τον και μιμήσου τον.Ὅλες του οι αμαρτίες
διαλύονται και πολλές αμοιβές του ετοιμάζονται εκεί για την υπομονή του. Αγ.Ιωάν.Χρυσ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου