PAGES

Τρίτη 20 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΕΥΣΠΛΑΓΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΣΠΛΑΓΧΝΟΥ

ΠΕΡΙ ΕΥΣΠΛΑΓΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΣΠΛΑΓΧΝΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Η ευσπλαγχνία είναι ευαισθησία ψυχής αγαθής αγαπώσης τόν πλησίον αυτής. Είναι μεγίστη αρετή ως κίνησις ψυχής βουλομένης τό αγαθόν τού πλησίον αυτής και εργαζομένης υπέρ αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-269
Αγ.Νεκτάριος Η ευσπλαγχνία είναι μεγίστη αρετή, διότι εξομοιοί τόν εύσπλαγχνον πρός τόν Θεόν. Ο εύσπλαγχνος μιμείται το παράδειγμα τού Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού τού ευσπλαγχνισθέντος και λυτρωσαμένου τόν κόσμον εκ τής δυναστείας τών κακών, τής αθλιότητος, τής ταλαιπωρίας, τών παθών, τής κακοδαιμονίας, τής αγνοίας καί τής αμαθείας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-269

Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος συμπάσχει τοίς πάσχουσι καί ίδιον πάθος οίεται τό του πλησίον πάθος . σπεύδει πρός θαραπείαν αυτών και αισθάνεται ανακούφισιν, όταν ο πλησίον παύση στενάζων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-269
Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος, ως ο αγαθός Σαμαρείτης ο ελεήσας τόν περιπεσόντα είς τούς ληστάς καί σώσας αυτόν τής απωλείας, διατελεί αεί πρόθυμος να σπεύση είς βοήθειαν τών δεομένων τής βοηθείας αυτού.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-269
Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος τέρπεται εν τή εργασία τής αγαθοεργίας καί πληρούται ευφροσύνης θεραπεύων τά πάθη τής πασχούσης ανθρωπότητος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-269
Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος ου λογίζεται πόνον τόν υπέρ τής αγαθοεργίας κάματον, το ιλαρόν μειδίαμα τού απολαύσαντος τής ευεργεσίας αυτού εξέκρουσε πάν συναίσθημα πόνου και εκπλήρωσε μυστικής εφροσύνης τήν καρδίαν του . ο εύσπλαγχνος σπεύδει πανταχού όπου ο στόνος τής πασχούσης ανθρωπότητας καλεί αυτόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-270
Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος δέν αρκείται είς τήν θεραπείαν τού πάσχοντος σώματος τού πλησίον αυτού, επιποθεί τήν θεραπείαν τής ψυχής αυτού καί σπεύδει πρός θεραπείαν αυτής. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-270
Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος ελευθεροί τούς αιχμαλώτους, παραμυθείται τούς τεθλιμένους, επανορθοί τούς παραπεσόντας, περιέπει τούς καταπονεμένους, και αποσμήχει τά δάκρυα τών πενθούντων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-270
Αγ.Νεκτάριος Ο εύσπλαγχνος είναι ελεήμων, συμπαθής καί φιλάδελφος προβαίνει μέχρι αυταπαρνήσεως, ίνα σώση τούς κινδυνεύοντας να απολεσθώσιν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-270

Δεν υπάρχουν σχόλια: