PAGES

Τρίτη 20 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΩΝ

ΠΕΡΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΩΝ
Αγ.Νεκτάριος Ευσέβεια εστι πράξις επομένη και ακολουθούσα Θεώ. Ευσέβεια εστιν η μετά πίστεως ορθής επιμέλεια του βίου. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59
Αγ.Νεκτάριος Ευσέβεια εστιν η πρός τον ένα και μόνον αληθώς ομολογούμενον τε και όντα Θεόν ανάνευσις και η κατά τούτον ζωήν. Ευσέβεια εστιν η διά πάσης αρετής τώ Θεώ ευαρέστησις. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59

Αγ.Νεκτάριος Ευσέβεια, επιστήμη Θεού θαραπείας. Ευσέβεια, τών αγαθών το ακρότατον, καί τών θείων προσταγμάτων κεφάλαιον. Ευσέβεια, η κεφαλή και ο θεμέλιος και η κρηπίς τών καλών. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59
Αγ.Νεκτάριος Ευσέβεια, μήτηρ τών αρετών . αρχή και τελευτή πασών τών αρετών. Μόνον ίδιον αγαθόν και παραμένον ασφαλώς. Πάντων τών αγαθών πρόξενος . διότι τήν θείαν προμήθειαν εφέλκεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59
Αγ.Νεκτάριος Η ευσέβεια δέ και θάνατον επιόντα κωλύει και ένδειαν, χαρίζεται δέ τών αγαθών τήν φοράν. Αρχή άριστη, πάντων μέν Θεός, αρετών δέ ευσέβεια. Η θεοσέβεια αρχή αισθήσεως γίνεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59
Αγ.Νεκτάριος Ευσέβεια εστι δικαιοσύνη πρός Θεόν, δύναμις θεραπευτική Θεού τιμής, υπόληψις ορθή περί Θεού, επιστήμη τής περί Θεόν τιμής. Η ευσέβεια εστι σοφία. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59
Αγ.Νεκτάριος Ευσεβείας επί πάσι φροντιστέον, ήν μητέρα φασί τών αρετών, ορθώς λέγοντες . αυτή εστιν αρχή και τελευτή απασών τών αρετών. Θησαυρός αδαπάνητος εστιν η ευσέβεια. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-59
Αγ.Νεκτάριος Ο ευσεβής ζή κατά Θεόν, όν αγαπά εξ' όλης ψυχής, καρδίας και διανοίας, και λατρεύει ψυχή και καρδία . πολιτεύται κατά τάς αρχάς του Ευαγγελίου και αίρει τόν σταυρόν αυτού και ακολουθεί τώ Χριστώ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-60
Αγ.Νεκτάριος Ο ευσεβής εργάζεται τήν αρετήν και ποιεί ενώπιον τού Θεού το αγαθόν και ευάρεστον και τέλειον. Αλήθειαν λαλεί το στόμα αυτού και δικαιοσύνην ηγάπησεν η καρδία αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-60
Αγ.Νεκτάριος Ο ευσεβής συνετά εβουλεύσατο και αύτη η βουλή μένει. Ευθείς ο λόγος αυτού και πάντα τα έργα αυτού εν πίστη. Η οδός αυτού ευθεία εγένετο και προπαρασκευασμένη. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-60
Αγ.Νεκτάριος Ευσεβής ών πρός τόν Θεόν, ευσεβής γίνεται καί πρός τούς νόμους καί πρός τούς άρχοντας και πρός τάς αρχάς και τάς εξουσίας. Αποδίδει τά τού Καίσαρος τού Καίσαρι και τα του Θεού τώ Θεώ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-60
Ἀγ.Γρηγορίου Θεολ. Ὅλοι εἴμαστε εὐσεβεῖς, ἐκτὸς ἀπὸ ἕνα, ὅτι καταλογίζουμε στοὺς ἄλλους ἀσέβεια. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,411
Αγ.Βασίλ.Μέγ. Γιατί ευσεβής είναι όχι εκείνος που ελεεί πολλούς, αλλά εκείνος πού δέν αδικεί κανένα. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομ.15Ε-215
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Η ευσέβεια είναι απόδειξη ψυχικής υγείας, ενώ η άγνοια και αρνηση Θεού είναι νόσημα βαρύτατο και αρρώστια. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-48
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Όταν δεν υπάρχει ευσέβεια, χάνονται και όσα πλούτη υπάρχουν, με κίνδυνο και με τη μεγαλύτερη ντροπή. Όταν όμως υπάρχει ευσέβεια έρχονται και όσα δεν έχεις. Π.ανθ.Αγ. Ι. Χρυσοστ.Γ-48
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Όλα τα βιοτικά πράγματα δέχονται εξωτερικές επιδράσεις και μεταβάλλονται και για αυτό δεν είναι σε θέση να χαρίσουν μόνιμη ευχαρίστηση· με την ευσέβεια και την αρετή της ψυχής συμβαίνει το αντίθετο. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-49
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τόν ευσεβή χαρακτηρίζουν : Η σωφροσύνη, η επιείκεια, η πραότητα, η περιφρόνηση τών χρημάτων, η επιμέλεια, η συχνή συμμετοχή στή θεία Λατρεία, η αγάπη πρός τα πνευματικά και το θείο λόγο, η αυτάρκεια, η συνεχής δοξολογία του Θεού, η ορθή πίστη, ο κατά Θεόν ζήλος, η αγάπη πρός τον πλησίον, η ανεκτικότητα, η θερμή προσευχή, η ελεημοσύνη, το φιλάνθρωπο πνεύμα, η σύνεση και η κοσμιότητα. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-45
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ἴδιον τῶν εὐσεβῶν εἶναι νὰ δίδουν στὸν καθένα ποὺ ζητεῖ. Τῶν εὐσεβεσέρων, καὶ σὲ ἐκεῖνον ποὺ δὲν ζητεῖ. Ἀλλὰ τὸ νὰ μὴ διεκδικῆ κανεὶς αὐτὸ ποὺ τοῦ ἀφαίρεσαν, καὶ μάλιστα ὅταν ἔχη τὴν δύναμι, αὐτὸ εἶναι μᾶλλον ἴδιον μόνο τῶν ἀπαθῶν. Κλίμαξ 298

Δεν υπάρχουν σχόλια: