PAGES

Δευτέρα 19 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΖΗΛΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ἢ ΘΕΙΟΥ

ΠΕΡΙ ΖΗΛΟΥ ΑΓΑΘΟΥ ἢ ΘΕΙΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Ζήλος εἶναι ζέσις τις τῆς ψυχῆς ἐκδηλουμένη ὡς ὁρμὴ ἢ ὡς πάθος καὶ ἐπιθυμία· ὁ ζήλος ἐν μεσότητι ὁράται χρηστῶν τε καὶ φαύλων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-235
Αγ.Νεκτάριος Ο ζήλος ο αγαθός ζητεί τήν επικράτησιν τής βασιλείας τού Θεού επί τής γής, ζητεί τήν τελειότητα τής αρετής, μιμείται τό καλόν καί επιποθεί τό αγαθόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-235
Αγ.Νεκτάριος Ο αγαθός ζήλος εγγεννάται τή αγαθή ψυχή ως επιθυμία χωρίς τινος φθόνου· είναι εκδήλωσις τής αγάπης τού αγαθού· εκφράζει διάθεσιν πρός πρόοδον· επιθυμεί πάντοτε τά κρείττω. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-235
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ ἐδέχθηκες μέσα σου τὴν φλόγα, τρέχε. Διότι δὲν γνωρίζεις πότε θὰ σβήση καὶ θὰ σὲ ἀφήση στὸ σκοτάδι. Κλίμαξ 57
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ὁ θεῖος ζῆλος εἶναι υἱὸς τῆς τελείας ἀγάπης, ἡ δὲ «τελεία ἀγάπη ἔξω βάλλει τὸν φόβον» (Α΄ Καθ. Ἰωάν. δ΄,18). Κυριακοδρόμιον τομ. Β. σελ. 21
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ἀδελφοί μου ἀγαπητοί, ὁ ὑπὲρ τοῦ Θεοῦ ζῆλος εἶναι καρπὸς τῆς τελείας πρὸς Θεὸν ἀγάπης. Οὐδεὶς ἄλλος ἔχει αὐτόν, εἰμὴ ὁ ἀγαπῶν τὸν Θεὸν ἐξ ὅλης ψυχῆς καὶ καρδίας καὶ ἰσχύος καὶ διανοίας· διὰ τοῦτο δὲ ὁ ζῆλος εἶναι ἀρετὴ μεγάλη καὶ πολλῶν καὶ μεγάλων ἀρετῶν πρόξενος. Κυριακοδρόμιον τομ. Β. σελ. 25
Νικηφόρου Θεοτόκη. Πάντες οἱ ἀγῶνες τῶν Ἀποστόλων, πάντα τὰ ἆθλα τῶν μαρτύρων, πᾶσαι αἱ ἀρεταὶ τῶν ἁγίων διδασκάλων, πάντες οἱ κόποι τῶν ὁσίων πατέρων εἶναι καρποφορίαι τοῦ θείου ζήλου. Μακάριος λοιπὸν ἐκεῖνος ὁ ἄνθρωπος ὅστις ἐθησαύρισε τὸν μέγα θησαυρὸν τοῦ θείου ζήλου. Κυριακοδρόμιον τομ. Β. σελ. 25

Δεν υπάρχουν σχόλια: