PAGES

Τρίτη 20 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΣΑΡΚΙΚΟΥ

ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΣΑΡΚΙΚΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως εστίν πάθος ψυχής σχολαζούσης, τίκτεται δέ εκ τού περιέργως οράν. Ο έρως εκδηλούται ως υπερβολή αλογίστου τινός επιθυμίας, ήτις τάχιστα μέν γεννάται εν τή ψυχή, βραδύτατα δέ αποσβέννυται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256

Αγ.Νεκτάριος Ο έρως ως φλόξ ανάψας άπαξ καταφλέγει τήν καρδίαν και ου σβέννυται ραδίως ως υπό τής φαντασίας αναρριπι-ζόμενος, ταύτης διηνεκώς τό είδωλον τού ερωμένου προσώπου διαπλαττούσης και αναπαριστώσης. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως είς ψυχήν αφρούρητον εκπεσών όλην καταδουλοί αυτήν, καί τών μέν άλλων πάντων πείθει καταφρονείν, όλην δέ αυτήν πρός εαυτόν μεθαρμόζεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως κινεί τάς αλογίστους ψυχάς είς μανίαν καί παραφροσύνην, διότι η αχαλίνωτος αυτών φαντασία διατρέφει αυτού τήν φλόγα, ήτις διαφθείρει τόν νούν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως είς λελογισμένην εκπεσών ψυχήν σβέννυται πρίν ή διαφθείρη τόν νούν . διότι εστί κυρία εαυτής και ούκ αφίεται έλκεσθαι υπό τής φαντασίας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως μόνον τάς υπό τού θείου έρωτος τρωθείσας καρδίας αδυνατεί να κυριεύση, διότι ο θείος έρως επλήρωσε πάντα πόθον και ουδέν κατέλιπεν απλήρωτον. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-257
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τίποτα δεν συγκροτεί τόσο τον βίο μας, όσο ο έρωτας του άνδρα και της γυναίκας . γι' αυτόν τον έρωτα πολλοί καταθέτουν και τά όπλα, γι' αυτόν προδίδουν και τις ψυχές τους. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-805
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ο σωματικός έρωτας υποδουλώνει τόσο πολύ την ψυχή, ώστε από τά πάντα να την απαγάγει και να την προσηλώνει στην τυραννική εξουσία της ερωμένης και μόνον. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-803
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τρία είναι τα αίτια τού έρωτα : η ομορφιά, κάποια μεγάλη ευεργεσία, ή η θερμή αγάπη του άλλου προσώπου. Ο έρωτας δέν κρύβεται. Οι ερωτευμένοι εκδηλώνουν στούς άλλους το αίσθημά τους. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-66
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Πεινασμένη κοιλιά δεν μπορεί να γεννήσει έρωτα, αλλ' ούτε κι' αυτή που είναι ολιγαρκής . Αντίθετα κοιλιά που γεννάει τις παράλογες επιθυμίες, είναι εκείνη που ασωτεύει ακολουθώντας τον τρυφηλό βίο. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-805
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Συνδέσμος του γάμου είναι κι αυτό, ώστε προς τα σώματα να έχουν σφοδρό πόθο οι άνθρωποι. Επειδή δηλαδή ο Θεός έφτιαξε τον βίο μας επίπονο και κοπιαστικό, μάς χάρισε και κάποια παρηγοριά. Έτσι ο πόθος για τα σώματα γίνεται για μας μέσο διεγέρσεως της αγάπης που συγκρατεί τά πάντα. Γιατί πολλά πράγματα βρήκε και έκανε ο Θεός ώστε να μείνει αδιάσπαστος ο σύνδεσμος του γάμου. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-806
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αν θέλεις να βλέπεις και να τέρπεσαι, κοίταζε την γυναίκα σου και αγάπα την ερωτικά συνεχώς . κανείς νόμος δεν το εμποδίζει. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-806
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Να οδηγούμε τους νέους γρήγορα στο γάμο, ώστε να δέχονται τη νύφη με καθαρά και αγνά σώματα . αυτοί οι έρωτες είναι θερμότεροι. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-808
Ἀγ.Νικοδήμου. Τρεῖς εἶναι οἱ διεστραμένοι ἔρωτες, τοὺς ὁποίους ἀναφέρει ὁ Θεολόγος Ἰωάννης, πρώτον, ὁ ἔρως τῶν ἠδονῶν· δεύτερον ὁ ἔρως τοῦ πλούτου καὶ τρίτον, ὁ ἔρως τῆς δόξης, «πᾶν τὸ ἐν τῷ κόσμῳ ἡ ἐπιθυμία τῆς σαρκός, καὶ ἡ ἐπιθυμία τῶν ὁφθαλμῶν, καὶ ἡ ἀλαζονία τοῦ βίου» (Α΄ Ἰωάννου β,16). Πνευματικὰ Γυμνάσματα 149.

Δεν υπάρχουν σχόλια: