ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΣΑΡΚΙΚΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως εστίν πάθος ψυχής σχολαζούσης, τίκτεται δέ εκ τού
περιέργως οράν. Ο έρως εκδηλούται ως υπερβολή αλογίστου τινός επιθυμίας, ήτις
τάχιστα μέν γεννάται εν τή ψυχή, βραδύτατα δέ αποσβέννυται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως ως φλόξ ανάψας άπαξ καταφλέγει τήν καρδίαν και ου
σβέννυται ραδίως ως υπό τής φαντασίας αναρριπι-ζόμενος, ταύτης διηνεκώς τό
είδωλον τού ερωμένου προσώπου διαπλαττούσης και αναπαριστώσης. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως είς ψυχήν αφρούρητον εκπεσών όλην καταδουλοί αυτήν, καί
τών μέν άλλων πάντων πείθει καταφρονείν, όλην δέ αυτήν πρός εαυτόν
μεθαρμόζεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως κινεί τάς αλογίστους ψυχάς είς μανίαν καί παραφροσύνην,
διότι η αχαλίνωτος αυτών φαντασία διατρέφει αυτού τήν φλόγα, ήτις διαφθείρει
τόν νούν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως είς λελογισμένην εκπεσών ψυχήν σβέννυται πρίν ή διαφθείρη
τόν νούν . διότι εστί κυρία εαυτής και ούκ αφίεται έλκεσθαι υπό τής φαντασίας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-256
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως μόνον τάς υπό τού θείου έρωτος τρωθείσας καρδίας αδυνατεί
να κυριεύση, διότι ο θείος έρως επλήρωσε πάντα πόθον και ουδέν κατέλιπεν
απλήρωτον. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-257
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τίποτα δεν συγκροτεί τόσο τον βίο μας, όσο ο έρωτας του άνδρα και
της γυναίκας . γι' αυτόν τον έρωτα πολλοί καταθέτουν και τά όπλα, γι' αυτόν
προδίδουν και τις ψυχές τους. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-805
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ο σωματικός έρωτας υποδουλώνει τόσο πολύ την ψυχή, ώστε από τά
πάντα να την απαγάγει και να την προσηλώνει στην τυραννική εξουσία της ερωμένης
και μόνον. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-803
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τρία είναι τα αίτια τού έρωτα : η ομορφιά, κάποια μεγάλη
ευεργεσία, ή η θερμή αγάπη του άλλου προσώπου. Ο έρωτας δέν κρύβεται. Οι
ερωτευμένοι εκδηλώνουν στούς άλλους το αίσθημά τους. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-66
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Πεινασμένη κοιλιά δεν μπορεί να γεννήσει έρωτα, αλλ' ούτε κι'
αυτή που είναι ολιγαρκής . Αντίθετα κοιλιά που γεννάει τις παράλογες επιθυμίες,
είναι εκείνη που ασωτεύει ακολουθώντας τον τρυφηλό βίο. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-805
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Συνδέσμος του γάμου είναι κι αυτό, ώστε προς τα σώματα να έχουν
σφοδρό πόθο οι άνθρωποι. Επειδή δηλαδή ο Θεός έφτιαξε τον βίο μας επίπονο και
κοπιαστικό, μάς χάρισε και κάποια παρηγοριά. Έτσι ο πόθος για τα σώματα γίνεται
για μας μέσο διεγέρσεως της αγάπης που συγκρατεί τά πάντα. Γιατί πολλά πράγματα
βρήκε και έκανε ο Θεός ώστε να μείνει αδιάσπαστος ο σύνδεσμος του γάμου. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-806
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αν θέλεις να βλέπεις και να τέρπεσαι, κοίταζε την γυναίκα σου και
αγάπα την ερωτικά συνεχώς . κανείς νόμος δεν το εμποδίζει. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-806
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Να οδηγούμε τους νέους γρήγορα στο γάμο, ώστε να δέχονται τη νύφη
με καθαρά και αγνά σώματα . αυτοί οι έρωτες είναι θερμότεροι. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-808
Ἀγ.Νικοδήμου. Τρεῖς εἶναι
οἱ διεστραμένοι ἔρωτες, τοὺς ὁποίους ἀναφέρει ὁ Θεολόγος Ἰωάννης, πρώτον, ὁ ἔρως τῶν
ἠδονῶν· δεύτερον ὁ ἔρως τοῦ πλούτου καὶ τρίτον, ὁ ἔρως τῆς δόξης, «πᾶν τὸ ἐν τῷ
κόσμῳ ἡ ἐπιθυμία τῆς σαρκός, καὶ ἡ ἐπιθυμία τῶν ὁφθαλμῶν, καὶ ἡ ἀλαζονία τοῦ
βίου» (Α΄ Ἰωάννου β,16). Πνευματικὰ Γυμνάσματα 149.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου