PAGES

Τρίτη 20 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΘΕΙΟΥ

ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ ΘΕΙΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Ο θείος έρως είναι αγάπη τού θείου τελεία, εκδηλουμένη ως πόθος του θείου άπαυστος. Ο θείος έρως γεννάται εν τή κεκαθαρμένη καρδία . διότι εν αυτή επιφοιτά η θεία χάρις. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-84
Αγ.Νεκτάριος Ο έρως τού θείου είναι θείον δώρημα, δωρηθέν τή αγνευούση ψυχή υπό τής επιφοιτησάσης και αποκαλυφθείσης τή ψυχή θείας χάριτος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-84

Αγ.Νεκτάριος Ο θείος έρως ουδενί εγγίγνεται άνευ θείας αποκαλύξεως . διότι η ψυχή η μή δεχθήσα αποκάλυψιν, δέν έσχε τήν υπ' αυτής επίδρασιν τής χάριτος και μένει απαθής πρός τόν θείον έρωτα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-84
Ἀγ.Νεκτάριος Ἀδύνατον δὲ νὰ γεννηθῇ θείος ἔρως ἄνευ ἐπενεργούσης θείας δυνάμεως ἐπὶ τῆς καρδίας. Ὁ θείος ἔρως εἶναι ἐνέργεια τῆς ἐνοικούσης ἐν τῇ καρδία θείας χάριτος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-84
Αγ.Νεκτάριος Οι ερασταί του θείου ειλκύσθησαν πρός τον θείον έρωτα υπό τής απενεργησάσης επί τής καθαράς αυτών καρδίας θείας χάριτος, τής αποκαλυφθείσης τή ψυχή και ελκυσάσης αυτήν πρός τόν Θεόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-84
Αγ.Νεκτάριος Ο εραστής τού θείου αυτός πρώτον υπό του θείου ηράσθη, καί είτα αυτός ηράσθη τού θείου. Ο εραστής του θείου πρότερον εγένετο υιός αγάπης και είτα τόν ουράνιον ούτος ηγάπησε Πατέρα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-84
Αγ.Νεκτάριος Ἡ ὑπὸ τοῦ θείου ἔρωτος τρωθεῖσα ψυχὴ ἀεὶ χαίρει καὶ ἀγάλλεται καὶ σκιρτᾶ καὶ χορεύει, διότι εὑρίσκεται ἐπαναπαυομένη ἐπὶ τῆς ἀγάπης τοῦ Κυρίου ὡς ἐπὶ ὕδατος ἀναπαύσεως· οὐδὲν τῶν τοῦ κόσμου θλιβερῶν ἰσχύει νὰ διαταράξῃ τὴν γαλήνην καὶ τὴν εἰρήνην αὐτῆς, οὐδὲ τὴν χαρὰν καὶ τὴν εὐφροσύνην αὐτῆς τῶν λυπηρῶν τι νὰ ἀφαιρέσῃ. Γνώθι σ’αὐτὸν-86
Αγ.Νεκτάριος Ὁ θεῖος ἔρως τὴν πρὸς Θεὸν προμνηστεύεται οἰκείωσιν, ἡ δὲ οἰκείωσις τὸ θάρρος, τὸ δὲ θάρρος τὴν γεῦσιν, ἡ δὲ γεῦσις τὴν πεῖναν. Γνώθι σ’αὐτὸν-86
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Μετριάζει ο προς τον Θεόν πόθος την έντασιν των συμφορών και δεν αφήνει ούτε κάν να αισθανθούμε τά θλιβερά επακόλουθα. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-785
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αυτός που έχει πληγωθεί και κυριευθεί από τον πόθο προς τον Θεό και έχει αποκτήσει την επιθυμία των μελλοντικών αγαθών, βλέπει με άλλα μάτια τά πράγματα της παρούσας ζωής και γνωρίζει καλά, ότι ολόκληρη η παρούσα ζωή είναι σκιά και φιγούρα και απάτη και δεν διαφέρει καθόλου από τα όνειρα. Π.ανθ.Αγ.Ι. Χρυσοστ. Β-785
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αν εκείνοι που ερωτεύονται όμορφα σώματα, δεν αισθάνονται τίποτα άλλο από τα του βίου αλλά ένα μόνο σκέπτονται, την μορφή της αγαπημένης τους, εκείνος που αγαπάει το Θεό, όπως πρέπει να τον αγαπάει, ποιο πράγμα θα τον συγκινήσει στο εξής είτε από τά καλά αυτής της ζωής είτε από τά δυσάρεστα; Κανένα, αλλά θα είναι ανώτερος από όλα, θα απολαμβάνει αθάνατα αγαθά, γιατί και ο αγαπημένος του είναι αθάνατος. Π.ανθ. Αγ.Ι. Χρυσοστ. Β-788

Δεν υπάρχουν σχόλια: