PAGES

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Αγ.Νεκτάριος Η προσοχή είναι τού νού επιστασία κινηθέντος πρός κατανόησιν αντικειμένου τινός προσπεσόντος είς τάς αισθήσεις. Η προσοχή είναι το μέσον πάσης γνώσεως. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-294
Αγ.Νεκτάριος Η προσοχή παρέχει τόν νού τήν ευκαιρίαν τού διακρίνειν τί το αληθές, τί το ψευδές· τί το ορθόν, τί το μή ορθόν· τί το ωφέλιμον και τί το βλαβερόν· τί αγαθόν, τί κακόν, τί δίκαιον, τί άδικον. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-294

Αγ.Νεκτάριος Η προσοχή βοηθεί τόν νού, ίνα ανεύρη μεταξύ φαινομένης ανομοιότητος λανθάνουσαν ομοιότητα . η προσοχή προάγει τίς επιστήμες, αναπτύσει τίς τέχνες, και άγει τά πάντα είς τελειότητα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-294
Αγ.Νεκτάριος Η προσοχή είναι αρχή σοφίας, η δέ έλειψις αυτής, άγνοια, αμάθεια καί μωρία . η προσοχή κατευθύνει τάς σκέψεις . η προσοχή αποδεικνύει τό δέον γενέσθαι· η προσοχή άγει είς αρετήν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-294
Αγ.Νεκτάριος Η προσοχή είναι η μόνος ασφαλής οδηγός εν τώ βίω· η προσοχή φέρει είς μακαριότητα· η έλλειψις αυτής άγει είς τήν κακοδαιμονίαν. Πρόσεχε σεαυτώ καί ουκ αστοχήσεις εν τώ βίω. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-294
Αγ.Νεκτάριος Η προσοχή είναι η πυξίς, ήν ο ποντοπόρος τού βίου ναυτίλος οφείλει να έχη πάντοτε πρό τών οφθαλμών αυτού, όπως ευδρομή και ευπλοή εν τώ τού βίου πελάγει. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-295
Αγ.Νεκτάριος Πάσα ηλικία, πάν έτος, πάσα ημέρα, πάς τόπος είς όν ερχόμεθα, πάσα μεταβολή καταστάσεως, απαιτούσι πάρ ημίν εγρήγορσιν, νηφαλιότητα και ανανέωσιν τής ημετέρας προσοχής. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-295
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ὅταν πέφτουμε στὸ στρῶμα, ἂς ἔχουμε ἄγρυπνη τὴν προσοχή, διότι τότε ὁ νοῦς παλεύει μόνος του μὲ τοὺς δαίμονες, χωρὶς τὴν συνεργασία τοῦ σώματος. Καὶ ἂν φανῆ φιλήδονος, γίνεται εὔκολα προδότης. Κλίμαξ 204

Δεν υπάρχουν σχόλια: