ΠΕΡΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Ο
Χριστιανισμός δέν είναι σύστημα φιλοσοφικόν, ουδε εδρεύει μόνον επί του
γνωστικού τού ανθρώπου, αλλά μάλλον επί του βουλητικού και του συναισθητικού .
διότι ο Χριστιανισμός δέν έχει ώς αρχήν τήν μόρφωσιν απλώς τού πνεύματος, αλλά
και τήν διάπλασιν τής καρδίας . διό καί δέν απαιτεί παρά τών οπαδών του μόνον
τήν γνώση τών θεωριών του αλλά και τήν εφαρμογή αυτών. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-138
Αγ.Νεκτάριος Ο Χριστιανισμός απαιτεί καί τήν συνεργασίαν τού βουλητικού, όπως
καί τάς αρχάς και θεωρίας αυτού δεχθή ως θείας, ως σωτηριώδους και εφαρμώση
αυτάς είς τό βίον. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-138
Αγ.Νεκτάριος Ο Χριστιανισμός ζητεί και τήν συνδρομήν τού συναισθητικού, όπως
μετά πόθου και αγάπης επιληφθή τού έργου και αφιερωθή ψυχή και καρδία είς το
έργον του Χριστιανισμού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-138
Αγ.Νεκτάριος Ο Χριστιανισμός απαιτεί τόν όλον άνθρωπον, διότι προτίθεται να
αναγεννήσει και αναπλάσει αυτόν είς νέον άνθρωπον και να εμφυσήση αυτώ νέον
θρησκευτικόν και ηθικόν βίον. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-138
Αγ.Νεκτάριος Ὁ Χριστιανισμὸς ἐνὶ
λόγῳ εἶναι θρησκεία ἀπαιτοῦσα οὐ μόνον τὴν γνῶσιν τῶν θεωριῶν της, ἀλλὰ καὶ τὴν
ἐφαρμογὴν αὐτῶν ἐν τῷ βίῳ. Ἐπειδὴ δὲ τὸ περιεχόμενον τῆς Χριστιανικῆς θρησκείας
εἶναι ἡ ἀποκάλυψις τοῦ Θεοῦ ἐν τῷ κόσμῳ, ζητεῖ ἵνα οἱ ὁπαδοὶ αὐτῆς ὦσιν ἅγιοι
καὶ τέλειοι, ὅπως οἱ πάντες ὁμοῦ ἀποτελῶσιν ἓν σῶμα, τὴν Ἐκκλησίαν, ἔχουσαν
κεφαλὴν τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν ἀποκαλυφθέντα Θεόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-138
Αγ.Νεκτάριος Ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι
φιλοσοφικὸν καὶ συγχρόνως θρησκευτικὸν καὶ ἠθικὸν καθίδρυμα, ἐπαγγελλόμενος νὰ
διδάξῃ τὰς ὑψίστας φιλοσοφικὰς ἀληθείας, νὰ ποδηγετήσῃ τὸν ἄνθρωπον εἰς τὴν
ὁδὸν τῆς σωτηρίας καὶ νὰ ἁγιάσῃ τὸν ἐπὶ γῆς βίον αὐτοῦ. Διὸ καὶ ἀληθεῖς αὐτοῦ
ὁπαδοί εἰσιν οὐχὶ μόνον οἱ λόγῳ δεχόμενοι καὶ ἔργῳ ἀποκρούοντες τὰς ἀρχὰς τοῦ
Χριστιανισμοῦ, ἀλλ’ οἱ ἔργῳ καὶ λόγῳ ἀσπαζόμενοι αὐτάς, οἱ κατὰ τὸν βίον καὶ
τοὺς τρόπους καὶ τὰ ἤθη
ρυθμίζοντες κατὰ τὰς θείας ἐντολὰς τοῦ
Χριστιανισμοῦ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-139
Αγ.Νεκτάριος Ο Χριστιανισμός επαγγέλεται να φιλιώση τόν άνθρωπον πρός τόν
Θεόν, να τόν αναδείξη αληθή εικόνα και ομοίωμα αυτού, να τόν αναβιβάση είς τόν
ουρανόν και να τού χαρίση τήν αιωνιώτητα και τήν αθανασίαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-139
Αγ.Νεκτάριος Ο χριστιανισμός ζητεί να φέρει τήν βασιλεία τού Θεού επί τής γής,
να δαψιλεύση τώ κόσμω τήν ειρήνην να αδελφοποιήση τά έθνη καί να χαρίσει τήν
ευδαιμονίαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-139
Αγ.Νεκτάριος Ο Χριστιανισμός διά τό θείον καί υψηλόν αυτού χαρακτήρα, διά τήν
μεγάλην αυτού αποστολήν, αυστηρώς επεζήτησε τήν τών οπαδών αυτού αγιότητα και
τελειότητα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-139
Αγ.Νεκτάριος Ο Χριστιανισμός λοιπόν δέν είναι μόνον γνώσις αλλά μάλλον αίσθημα
και ζητεί να διδάξει τόν άνθρωπον πρώτον τήν γνώσιν τού αληθινού Θεού και
έπειτα να αναδείξει τήν καρδίαν του σκηνήν αγίαν εις κατοίκησιν Αυτού . διότι
υπόσχεται, ότι ενοικήσει ο Θεός και εμπεριπατήσει εν αυτή (Ιωάν. 14,23). ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-139
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Πολλὰ
εἶναι ἐκεῖνα ποὺ χαρακτηρίζουν τὸ Χριστιανισμό, σπουδαιότερο ὅμως καὶ ἀνώτερο
ἀπὸ ὅλα εἶναι ἡ ἀγάπη καὶ ἡ εἰρήνη μεταξὺ τῶν Χριστιανῶν. Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ
Χριστὸς λέγει· «σᾶς δίνω τὴ δική μου εἰρήνη».
Καὶ πάλι· «μὲ αὐτὸ θὰ μάθουν ὅλοι, ὅτι εἶσθε δικοί μου μαθητές, ἐὰν
ἔχετε ἀγάπη μεταξύ σας». Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ. Α-206
Ευαγρίου. Χριστιανισμός είναι η διδασκαλία του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού που
διακρίνεται σε πρακτική, φυσική και θεολογική.
Φ-Ευαγρίου-τ11Α,17
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου