PAGES

Σάββατο 3 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΧΡΕΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟΝ

ΠΕΡΙ ΧΡΕΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟΝ
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ὁ Θεὸς εἶναι ὁ πλάστης ἡμῶν· ἰδοὺ χρέος πρῶτον, τὸ χρέος δηλαδὴ τῆς ἀγάπης· ἐπειδὴ ἔπλασεν ἡμᾶς, χρέος ἔχομεν ὅπως ἀγαπῶμεν αὐτὸν ἐξ ὅλης τῆς ψυχῆς καὶ καρδίας καὶ ἰσχύος καὶ διανοίας. Κυριακοδρόμιον τομ. Α. σελ. 365

Νικηφόρου Θεοτόκη. Ὁ Θεὸς εἶναι Βασιλεὺς καὶ Δεσπότης πάντων τῶν ἀνθρώπων καὶ πάσης τῆς ὁρατῆς καὶ ἀοράτου κτίσεως· ἰδοὺ χρέος δεύτερον, τὸ χρέος τῆς ὑπακοῆς, τὴν ὁποίαν χρεωστεῖ πᾶς ὑπήκος πρὸς τὸν βασιλέα καὶ πᾶς δοῦλος πρὸς τὸν δεσπότην αὑτοῦ. Κυριακοδρόμιον τομ. Α. σελ. 365
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ὁ Θεὸς εἶναι Πατὴρ ἡμῶν· ἰδοὺ τρίτον χρέος, δηλαδὴ τὸ χρέος τῆς τιμῆς, τὴν ὁποίαν χρεωστεῖ πᾶς υἱὸς πρὸς τὸν πατέρα αὑτοῦ. Κυριακοδρόμιον τομ. Α. σελ. 365
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ὁ Θεὸς εἶναι Κριτής, ὅστις μέλλει νὰ κρίνῃ πάντα τὰ ἔργα ἡμῶν· ἰδοὺ χρέος τέταρτον, τὸ χρέος τοῦ φόβου, τὸ ὁποῖον ἔχει πᾶς κρινόμενος πρὸς τὸν κριτὴν αὑτοῦ. Κυριακοδρόμιον τομ. Α. σελ. 365
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ὁ Θεὸς εἶναι εὐεργέτης· ὁ ἥλιος, ὅστις ἡμᾶς φωτίζει, ὁ ἀήρ, τὸν ὁποῖον ἀναπνέομεν, τὸ ὕδωρ ὅπερ πίνομεν, ἡ γῆ, εἰς τὴν ὁποίαν πατοῦμεν, ἡ ζωή, ἡ ὑγεία, ἡ τροφή, πάντα ὅσα ἔχομεν, τοῦ Θεοῦ εἶναι, ὁ Θεὸς δίδει αὐτὰ εἰς τοὺς ἀνθρώπους· ἰδοὺ χρέος πέμπτον, τὸ χρέος τῆς εὐχαριστίας, τὴν ὁποίαν χρεωστεῖ ὁ εὐεργετούμενος πρὸς τὸν εὐεργέτην αὐτοῦ. Α-365-366
Νικηφ. Θεοτόκη. Ὁ Θεὸς εἶναι ὁ Σωτὴρ ἡμῶν· «αὐτὸς οὕτως ἠγάπησε τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ’ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον» (Ἰωάν. γ΄,16)· αὐτὸς δι’ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους ἐγένετο ἄνθρωπος, διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν ὑπέμεινε πάθος ἐπονείδιστον, ἐξουδένωσιν σταυρώσεως, θάνατον ἐπώδυνον· αὐτὸς ἀπὸ καταβολῆς κόσμου (Ματθ. κε΄,34) ἡτοίμασεν εἰς ἡμᾶς Βασιλείαν, τῆς ὁποίας ἡ δόξα εἶναι ἀμάραντος, ἡ χαρὰ ἀμετάβλητος, τὸ φῶς ἀνέσπερον, τὰ ἀγαθὰ ἀνεκλάλητα, ἡ διάρκεια αἰώνιος· ἰδοὺ χρέος ὑπέρτατον, ἀσύγκριτον, ὑπερεξέχον πάντα, ὅσα ὀνομάζομεν χρέη· χρέος, τὸ ὁποῖον οὐδέποτε δύναται νὰ ἐκπληρώσῃ ὁ ἄνθρωπος κἄν ζήσῃ ἀπεράντους αἰῶνας, κἄν κατορθώσῃ πάσας τὰς θεωρητικὰς καὶ πρακτικὰς ἀρετάς. Κυριακοδρόμιον τομ. Α. σελ. 366

Δεν υπάρχουν σχόλια: