ΠΕΡΙ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ
Ἀγ.Νεκταρίου. Τί ἐστι κατήχησις; Καὶ τί Ἱερὰ Κατήχησις; - Κατήχησίς ἐστι
διδασκαλία περὶ θείων πραγμάτων. Ἱερὰ δὲ κατήχησίς ἐστι διδασκαλία τῆς τοῦ
Χριστοῦ Ἐκκλησίας, δι’ ἧς ὁ κατηχούμενος καὶ ὁ μὴ κατηχηθεὶς παῖς χριστιανὸς ἐκδιδάσκεται
τὰς δογματικὰς καὶ ἠθικὰς ἀληθείας τοῦ Χριστιανισμοῦ.
Ὀρθ.Ἰ. Κατήχησις 17
Ἀγ.Νεκταρίου. Τίνες εἰσὶν αἱ πηγαὶ τῆς Χριστιανικῆς διδασκαλίας; - Αἱ Ἱεραὶ Γραφαὶ τῆς
Παλαιᾶς καὶ Καινῆς Διαθήκης καὶ ἡ Ἱερὰ Παράδοσις. Ὀρθ.Ἰ.
Κατήχησις 17
Ἀγ.Νεκταρίου. Τὸ κατηχεῖν τοὺς προσερχομένους ποῦ στηρίζει ἡ Ἐκκλησία; Α) Ἐπὶ τοῖς
λόγοις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν ἁγίων Αὐτοῦ Ἀποστόλων. Ποῖοί εἰσιν οἱ λόγοι; - Οἱ λόγοι τοῦ Κυρίου εἰσὶν οἱ ἑξῆς :
«Πορευθέντες μαθητεύσαντε πάντεα τὰ ἔθνη βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ
Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». (Ματθ. κη΄ καὶ 19 Μάρκ.
στ΄.15,16)· ἐξ ὧν δηλοῦται ὅτι ἔπρεπε νὰ προηγηθῇ τοῦ βαπτίσματος Κατηχητικὴ
διδασκαλία τῆς κηρυσσομένης Θρησκείας τῆς Ἀποκαλύψεως. Ποῖοί εἰσιν οἱ λόγοι τῶν Ἀποστόλων; - Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγει : «Ἡ
πίστις ἐξ ἀκοῆς, ἡ δὲ ἀκοὴ διὰ ρήματος Θεοῦ» (Ρωμ. ι΄,17) καὶ ἀλλαχοῦ.
«Κοινωνείτω δὲ ὁ κατηχούμενος τὸν λόγον τῷ κατηχοῦντι ἐν πᾶσιν ἀγαθοῖς» (Γαλ.
στ΄ 6). Β)
Ἐπὶ τῷ παραδείγματι τῶν ἁγίων Ἀποστόλων·
διότι οἱ Ἀπόστολοι πρῶτον κατήχουν τὰ ἔθνη καὶ ὕστερον ἐβάπτιζον. Ὁ
Ἀπόστολος Πέτρος κατηχήσας πρῶτον ἐν Ἱερουσαλὴμ ἔπειτα ἐβάπτισε τὰς τρισχιλίους
ψυχὰς (Πράξ. β΄ 14-41)· καὶ ὁ Φίλιππος
πρῶτον εὐηγγελίσατο τοῖς Σαμαρείταις τὸν Χριστὸν καὶ εἶτα ἐβάπτισεν αὐτούς·
ὡσαύτως καὶ τὸν εὐνοῦχον τῆς βασιλίσσης Κανδάκης (Αὐτόθ. η΄ 12. 35-38). Καὶ ἐν
γένει πανταχοῦ καὶ πάντοτε καὶ ὑπὸ πάντων τῶν Ἀποστόλων προηγεῖτο ἡ Κατήχησις
τοῦ βαπτίσματος. Ὀρθ.Ἰ. Κατήχησις 29-30
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου