PAGES

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ

ΠΕΡΙ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ
Ἀγ.Νεκταρίου. Τί ἐστι κατήχησις; Καὶ τί Ἱερὰ Κατήχησις; - Κατήχησίς ἐστι διδασκαλία περὶ θείων πραγμάτων. Ἱερὰ δὲ κατήχησίς ἐστι διδασκαλία τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, δι’ ἧς ὁ κατηχούμενος καὶ ὁ μὴ κατηχηθεὶς παῖς χριστιανὸς ἐκδιδάσκεται τὰς δογματικὰς καὶ ἠθικὰς ἀληθείας τοῦ Χριστιανισμοῦ. Ὀρθ.Ἰ. Κατήχησις 17

Ἀγ.Νεκταρίου. Τίνες εἰσὶν αἱ πηγαὶ τῆς Χριστιανικῆς διδασκαλίας; - Αἱ Ἱεραὶ Γραφαὶ τῆς Παλαιᾶς καὶ Καινῆς Διαθήκης καὶ ἡ Ἱερὰ Παράδοσις. Ὀρθ.Ἰ. Κατήχησις 17
Ἀγ.Νεκταρίου. Τὸ κατηχεῖν τοὺς προσερχομένους ποῦ στηρίζει ἡ Ἐκκλησία; Α)  Ἐπὶ τοῖς λόγοις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν ἁγίων Αὐτοῦ Ἀποστόλων. Ποῖοί εἰσιν οἱ λόγοι; -  Οἱ λόγοι τοῦ Κυρίου εἰσὶν οἱ ἑξῆς : «Πορευθέντες μαθητεύσαντε πάντεα τὰ ἔθνη βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». (Ματθ. κη΄ καὶ 19 Μάρκ. στ΄.15,16)· ἐξ ὧν δηλοῦται ὅτι ἔπρεπε νὰ προηγηθῇ τοῦ βαπτίσματος Κατηχητικὴ διδασκαλία τῆς κηρυσσομένης Θρησκείας τῆς Ἀποκαλύψεως. Ποῖοί εἰσιν οἱ λόγοι τῶν Ἀποστόλων; - Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγει : «Ἡ πίστις ἐξ ἀκοῆς, ἡ δὲ ἀκοὴ διὰ ρήματος Θεοῦ» (Ρωμ. ι΄,17) καὶ ἀλλαχοῦ. «Κοινωνείτω δὲ ὁ κατηχούμενος τὸν λόγον τῷ κατηχοῦντι ἐν πᾶσιν ἀγαθοῖς» (Γαλ. στ΄ 6). Β)  Ἐπὶ τῷ παραδείγματι τῶν ἁγίων Ἀποστόλων·  διότι οἱ Ἀπόστολοι πρῶτον κατήχουν τὰ ἔθνη καὶ ὕστερον ἐβάπτιζον. Ὁ Ἀπόστολος Πέτρος κατηχήσας πρῶτον ἐν Ἱερουσαλὴμ ἔπειτα ἐβάπτισε τὰς τρισχιλίους ψυχὰς (Πράξ. β΄ 14-41)·  καὶ ὁ Φίλιππος πρῶτον εὐηγγελίσατο τοῖς Σαμαρείταις τὸν Χριστὸν καὶ εἶτα ἐβάπτισεν αὐτούς· ὡσαύτως καὶ τὸν εὐνοῦχον τῆς βασιλίσσης Κανδάκης (Αὐτόθ. η΄ 12. 35-38). Καὶ ἐν γένει πανταχοῦ καὶ πάντοτε καὶ ὑπὸ πάντων τῶν Ἀποστόλων προηγεῖτο ἡ Κατήχησις τοῦ βαπτίσματος. Ὀρθ.Ἰ. Κατήχησις 29-30

Δεν υπάρχουν σχόλια: