ΠΕΡΙ ΑΚΡΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΡΑΤΟΥΣ
Ἀγ.Γρηγορίου Θεολ. Ἀκρασία
εἶναι γιὰ ἐμένα πᾶν τὸ περιττὸν καὶ ὑπἐρ τὴν χρεῖαν. Λόγος ΛΗ΄
Είς τὰ Θεοφάνεια. ΕΠΕ 5,42
Αγ.Νεκτάριος Η ακρασία
είναι κακία επεγειρομένη κατά τής σωφροσύνης, τής αγνείας, τής παρθενίας. Είναι
δέ ακρασία το υπέρ τήν χρείαν δαπανάν πρός ηδυπάθειαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Νεκτάριος Η ακρασία
οδηγεί τόν υπ' αυτής κυριευθέντα είς απολαύσεις και ηδονάς. Ο ακρατής οπίσω τών
επιθυμιών αυτού έδραμε καί από τών ορέξεων αυτού ουκ εκωλήθη. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Νεκτάριος Ο ακρατής
έδωκε τήν ψυχή αυτού χορτασμόν· και επελάθετο τού Θεού τού ποιήσαντος αυτόν. Ο
ακρατής απηρνήθη τόν Θεόν καί ελάτρευσε τήν κοιλίαν αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Νεκτάριος Τα συνοδεύοντα τη ακρασία κακά εισι σκοτισμός τού νού, πώρωσις τής
καρδίας, αναισθησία ψυχής. Γνώθι σ’αὐτὸν 313
Αγ.Νεκτάριος Τή ακρασία
παρέπονται η μέθη, η τρυφή, αι απολαύσεις, οι γέλωτες και τά εν τοίς πότοις
παρομαρτούντα (συνοδεύοντα). ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-313
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ὁ νοῦς
τοῦ νηστευτοῦ προσεύχεται καθαρὰ καὶ προσεκτικά, τοῦ δὲ ἀκρατοῦς εἶναι γεμᾶτος
ἀπὸ ἀκάθαρτες εἰκόνες. Κλίμαξ 188
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου