PAGES

Σάββατο 24 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΑΚΡΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΡΑΤΟΥΣ

ΠΕΡΙ ΑΚΡΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΡΑΤΟΥΣ
Ἀγ.Γρηγορίου Θεολ. Ἀκρασία εἶναι γιὰ ἐμένα πᾶν τὸ περιττὸν καὶ ὑπἐρ τὴν χρεῖαν. Λόγος ΛΗ΄ Είς τὰ Θεοφάνεια. ΕΠΕ 5,42
Αγ.Νεκτάριος Η ακρασία είναι κακία επεγειρομένη κατά τής σωφροσύνης, τής αγνείας, τής παρθενίας. Είναι δέ ακρασία το υπέρ τήν χρείαν δαπανάν πρός ηδυπάθειαν.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-312

Αγ.Νεκτάριος Η ακρασία οδηγεί τόν υπ' αυτής κυριευθέντα είς απολαύσεις και ηδονάς. Ο ακρατής οπίσω τών επιθυμιών αυτού έδραμε καί από τών ορέξεων αυτού ουκ εκωλήθη. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Νεκτάριος Ο ακρατής έδωκε τήν ψυχή αυτού χορτασμόν· και επελάθετο τού Θεού τού ποιήσαντος αυτόν. Ο ακρατής απηρνήθη τόν Θεόν καί ελάτρευσε τήν κοιλίαν αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Νεκτάριος Τα συνοδεύοντα τη ακρασία κακά εισι σκοτισμός τού νού, πώρωσις τής καρδίας, αναισθησία ψυχής. Γνώθι σ’αὐτὸν 313
Αγ.Νεκτάριος Τή ακρασία παρέπονται η μέθη, η τρυφή, αι απολαύσεις, οι γέλωτες και τά εν τοίς πότοις παρομαρτούντα (συνοδεύοντα). ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-313
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ὁ νοῦς τοῦ νηστευτοῦ προσεύχεται καθαρὰ καὶ προσεκτικά, τοῦ δὲ ἀκρατοῦς εἶναι γεμᾶτος ἀπὸ ἀκάθαρτες εἰκόνες. Κλίμαξ 188

Δεν υπάρχουν σχόλια: