ΠΕΡΙ ΑΙΣΧΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΟΛΟΓΟΥ
Ἀγ.Νεκτάριος Αἰσχρολογία, τὸ αἰσχρὰ λαλεῖν· αἰσχρολόγος δὲ ὁ αἰσχρὰ λέγων. Ὁ
αἰσχρολόγος εἶναι ὁ εὐτελέστερος τῶν ἀνθρώπων, ὁ ἀτιμότερος πάντων· ἀναιδὴς τῇ
ὄψιν, ἀναίσχυντος τὴν συμπεριφοράν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-197
Ἀγ.Νεκτάριος Ὁ αἰσχρολόγος εἶναι ἀκόλαστος τὴν γλῶσσαν, ἰταμὸς ἄνευ ἐντροπῆς·
εἶναι καταγέλαστος· αὐτὸς ἑαυτὸν ὑβρίζει καὶ περιχρίει βορβόρω καὶ τέρπεται ἐν
τῇ βωμολοχίᾳ αὐτοῦ. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-197
Ἀγ.Νεκτάριος Ὁ αἰσχρολόγος εἶναι χαρμεπής, μικροπρεπής, ὑβριστής, κόλαξ,
τρεχέδειπνος, λοίδορος. Τὸ στόμα αὐτοῦ πλῆρες αἰσχρότητος, μωρολογίας καὶ
φληναφίας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-197
Ἀγ.Νεκτάριος Ὁ αἰσχρολόγος εὐτραπελία ἡγεῖται τὸ λέγειν τὰ μὴ προσήκοντα καὶ
φθέγγεσθαι τὰ μὴ ὑπὸ τῆς σεμνοπρεπείας ἐπιτρεπόμενα. Ἀσχημονεὶ ἐνώπιον
ὁμηγύρεως, καὶ εἶναι ἀνευλαβὴς πρὸς πάντας.
ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-197
Κλήμης Ἀλεξ.
Τὸ νὰ ἀτακτεῖ κάποιος μὲ τὶς λέξεις, τὸν κάνει νὰ μελετὰ καὶ τὴν ἀπρέπεια μὲ τὰ
ἔργα. Ἀγ.Ἰ.Δαμασκηνοῦ. ΕΠΕ 6,281
Κλήμεντος Ἀλεξανδρέως. Τὴν αἰσχρολογία πρέπει καὶ ἐμεῖς οἱ ἴδιοι νὰ
τὴν ἀποφεύγουμε τελείως, ἀλλὰ καὶ αὐτοὺς ποὺ τὴν χρησιμοποιοῦν νὰ τοὺς
ἀποστομώσουμε καὶ μὲ τὸ αὐστηρὸ ὕφος μας καὶ μὲ τὴν ἀποστροφὴ τοῦ προσώπου μας
καὶ μὲ μορφασμό, καὶ πολλὲς φορὲς καὶ μὲ λόγια θαρραλέα. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ. ΕΠΕ 6,281
Κλήμεντος Ἀλεξανδρέως. Πρέπει νὰ ἀποφεύγουμε ἐντελῶς τὰ αἰσχρὰ
ἀκούσματα καὶ θεάματα· πολὺ περισσότερο μάλιστα νὰ μένουμε καθαροὶ ἀπὸ ἔργα
αἰσχρά. Ἡ αἰσχρολογία εἶναι δρόμος ποὺ ὁδηγεῖ στὴν ἀδιαντροπιά, ἀποτέλεσμα δὲ
καὶ τῶν δύο εἶναι τὰ αἰσχρὰ ἔργα. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου
Δαμασκηνοῦ. ΕΠΕ 6,281
Ἀγ.Ἰωάν.Χρυσ. Ἡ αἰσχρολογία καὶ τὰ εὐτραπελία εἶναι ὄχημα τῆς πορνείας. Ἂς
εἶναι λοιπὸν θυμιατήρι τὸ στόμα σου καὶ πρόσεχε να μὴν γεμίσεις ἀπὸ κοπρία.
Τέτοιοι εἶναι αὐτοί που λένε λόγια αἰσχρὰ καὶ ἀκάθαρτα. Π.ἀνθ.Ἀγ.Ι.Χρυσοστ.Ἅ-404
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου