PAGES

ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ

ΠΕΡΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑΣ
Αγ.Νεκτάριος Βλασφημία! Λέξις φοβερά, λέξις αποτρόπαιος, λέξις εμποίουσα φρίκην, λέξις δηλούσα εξέγερσιν κατά του θείου! Η βλασφημία είναι έκφρασις μίσους κατά τού Θεού.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54
Αγ.Νεκτάριος Η βλασφημία είναι περίσσευμα μοχθηράς καρδίας, πεπληρωμένης κακίας και υποτύπωσις του χαρακτήρος πονηράς ψυχής . είναι υπαγόρευσις ψυχής δαιμονιώδους εξαναστάσης κατά του Θεού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54

Αγ.Νεκτάριος Η βλάσφημία είναι η ειδεχθής εικών τής υπό του δαίμονος ελαυνομένης ψυχής . είναι το σύμβολο τών αποστατών δαιμόνων . είναι η φωνή η εκ του βάθους τής ασεβείας εξερευγομένη, η ηχώ του Ταρτάρου. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος αγανακτεί κατά του θείου, και εκφέρει από τής πονηρής καρδίας αυτού βλασφημίας πλήρης χολής και πικρίας! Αγανακτεί και υβρίζει τόν θείον αυτού δημιουργόν.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος αγανακτεί και υβρίζει τόν διαφυλάξαντα αυτόν υπό τήν σκέπη τής χάριτος αυτού, όπως μή απολεσθεί η ύπαρξις αυτού !  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54
Αγ.Νεκτάριος Ο βλασφημος βλασφημεί τόν δοτήρα τών αγαθών, τόν εμπιπλώντα εν αγαθοίς τάς επιθυμίας αυτού. Βλασφημεί τόν στεφανούντα αυτόν εν ελέει και οικτιρμοίς. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος υβρίζει τόν αγαθόν και φιλάνθρωπον Θεόν τόν αμοίβοντα ταίς πλουσίαις αυτού δωρεαίς τήν αυτού μοχθηρίαν. Υβρίζει τόν πληρούντα τά σύμπαντα χρηστότητος.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-54
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος υβρίζει τόν συγκρατούντα το σύμπαν εν τή βουλήσει αυτού. Υβρίζει, όν πάσα η κτίσις, ορωμένη και αόρατος τρέμει. Υβρίζει, όν πάσα η κτίσις υμνεί, τώ θελήματι αυτού δουλεύουσα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-55
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος είναι αποστάτης και εχθρός του Θεού . απέστη από του Θεού και απέστη απ' αυτού ο Θεός. Ο βλάσφημος αγωνίζεται μετά του δαίμονος κατά της βασιλείας του Θεού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-55
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος είναι επίορκος, διότι ηθέτησε τήν εν τώ βαπτίσματι ομολογίαν του, υποσχεθείς ενώπιον τού Θεού ότι συντάσεται αυτώ . ο βλάσφημος ηρνήθη τόν Χριστόν ! ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-55
Αγ.Νεκτάριος Ο βλάσφημος ως μέλος τής κοινωνίας είναι επικίνδυνος, διότι δέν φοβείται Θεόν . εκ δέ τής ελλείψεως τού θείου φόβου πάντα απορρέουσι τα κακά. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-55
Αγ.Νεκτάριος Τούς βλάσφημους οφείλει η κοινωνία να καταδιώκει, ίνα μήν παροργίσει τόν Θεόν ανεχόμενη αυτούς, και επισύρει τήν θείαν οργήν. Η κοινωνία να μήν τους ανέχεται όλως, ίνα μή η ακοή αυτής μολύνεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-55
Αγ.Νεκτάριος Πώς ο βλάσφημος δύναται να κέκτηται τήν αρετήν τού στρατιώτου, εστερημένος ηθικού σθένους, ηθικής ανδρείας, ήτοι αρετών από μόνης τής τού Θεού προσοικειώσεως τικτομένων; ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-56
Αγ.Νεκτάριος Οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας Πατέρες θεωροῦσι τὸν βλάσφημον χείρονα τοῦ δαίμονος· διότι ὁ μὲν δαίμων τὸ ὄνομα τὸ ὑπὲρ πᾶν ὄνομα, τὸ θεῖον τοῦ Θεοῦ ὄνομα, φρίττει καὶ τρέμει, ὁ δὲ βλάσφημος ἀδεῶς τοῦτο ἐξυβρίζει. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-57-58
Ἀγάπιος Μον.Ὢ τῆς ἀχαριστίας σου βλάσφημε! Πάντα τὰ οὐράνια καὶ ἐπίγεια κτίσματα ὑμνοῦν τὸν Κτίστη καὶ τὸν δοξάζουν· οἱ Ἄγγελοι, ὁ Ἥλιος καὶ ἡ Σελήνη, ἡ θάλασσα καὶ οἱ ποταμοί, τὰ δένδρα καὶ ὅλα του τὰ ποιήματα, καὶ σὺ ὅπου ἔλαβες ἀπὸ τὴν εὐσπλαγχίαν αὐτοῦ καὶ ἄπειρον ἀγαθότητα, τόσας εὐεργεσίας καὶ χάριτας, ὁ κατ’ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσιν αὐτοῦ τιμηθεῖς, ἀντὶ νὰ τὸν δοξολογεῖς καὶ νὰ τὸν εὐχαριστεῖς διὰ τὴν τόσην αὐτοῦ ἀγαθότητα, τολμᾷς ἀνόητε καὶ τὸν βλασφημεῖς μὲ τόσην ἀναίδειαν; Ἀμαρτωλῶν Σωτηρία. 32
Ἀγάπιος Μον. Ὢ ἀγνωσία σου καὶ ἀλογία σου ἄνθρωπε, πῶς δὲν αἰσθάνεσαι ποιὸν ὑβρίζεις; Τάχα κανέναν θνητὸν ἄνθρωπον, ἢ Βασιλέα ἐπίγειον; Ὄχι ἀλλὰ τὸν ὑπέρτιμον Κριτὴν ἁπάσης της οἰκουμένης, τὸν Κτίστην καὶ δημιουργὸν τῶν ἁπάντων, τὸν Κύριον τῶν Κυρίων καὶ Βασιλέα τὸν προαιώνιον, ὂν ὑμνούσι τὰ Χερουβεὶμ καὶ Σεραφεὶμ ἐν φόβῳ δοξάζουν οὗ τῷ νεύματι ὑποτάσονται τὰ στοιχεῖα, ἡ θάλασσα καὶ ὁ ἄνεμος· ὂν αἰ ἄβυσσοι φρίττουσι· πᾶν γόνυ κάμπτει ἐπουρανίων, ἐπιγείων τε, καὶ καταχθονίων. Τοιαύτην καὶ τοσαύτην μεγαλειότητα καταφρονὰ ἕνας σκώληξ ἀναξιώτατος καὶ μεμολυσμένος ἁμαρτωλός, ὡσὰν ἐσένα, ὅπου σου πρέπουσι διὰ τᾶς ἀνομίας σου μύριαι κολάσεις καὶ ἀναρίθμηται. Ἀμαρτωλῶν Σωτηρία. 33
Αγ.Κοσμ.Αιτ. Ενας άνθρωπος να υβρίσει τον πατέρα μου, την μητέρα μου, τον αδελφόν μου έχω χρέος σαν Χριστιανός να τον συγχωρήσω. Το να υβρίσει τον Χριστό μου και την Παναγία μου δέν θέλω να τον βλέπω. Αγ.Κοσμ.Αιτ.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ράπισον του βλασφημούντος την όψιν, σύντριψον αυτού το στόμα, αγίασον την χείρα διά της πληγής.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ἡ βλασφημία καὶ ἡ αἰσχρολογία γεννιοῦνται μὲν καὶ ἀποφασίζονται μέσα στὴν ψυχή, δὲν μένουν ὅμως μέσα στὴν ψυχή, ἀλλὰ μολύνουν τὴ γλῶσσα, ὅταν προφέρονται, μολύνουν καὶ τὴν ἀκοὴ ποὺ τὰ δέχεται, καὶ σὰν ἄλλα δηλητηριώδη φάρμακα χύνονται μέσα στὴν ἴδια τὴν ψυχή, κατατρῶνε τὴ ρίζα χειρότερα ἀπὸ τὸ σκουλήκι καὶ μαζὶ μ’ αὐτὴ καταστρέφουν καὶ ὁλόκληρο τὸ ὑπόλοιπο σῶμα. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ. Β-20-21
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. «Ἐκεῖνος ποὺ πετάει τὸ λιθάρι πρὸς τὰ ἐπάνω, τὸ ρίχνει στὸ κεφάλι του», τὸ εἶπε κάποιος γιὰ ἐκείνους ποὺ βλασφημοῦν τὸ Θεό. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ. Β-21
Ἀγ.Βρεσθένης Ματθαῖου.Ὡς καὶ διὰ τὴν Θεοστιγηστάτην φοβερὰν καὶ φρικτὴν βλασφημίαν ὅπου σήμερον πολλαὶ κατηραμέναι γλῶσσαι καὶ μιαραὶ Χριστιανῶν φεῦ ! βλασφημοῦσιν τὸ Πανάγιον ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μας, Παναγίας μας Μητρὸς Αὐτοῦ ὡς καὶ τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ὅπου ἐὰν δὲν σπεύσουν ταχέως νὰ ἐξομολογηθῶσιν, καὶ μὴ γένοιτο! ἔλθει εἰς αὐτοὺς αἰφνίδιος θάνατος ἤ κεραυνοβολία, ὡς πρὸ καιροῦ μιαροῦ τινος βλασφημήσαντος, ἔπεσε κεραυνὸς καὶ κατέκαυσεν αὐτὸν τὸν μιαρώτατον καὶ νῦν μετὰ τοῦ πατ. αὐτοῦ διαβόλου ἐν τῷ σκότει ἀσβέστῳ καὶ ταρτάρῳ βασανιζόμενος εἰς τοὺς ἀπεράντους αἰῶνας. «Καλὸν ὁ ἄνθρωπος ἐκεῖνος εἰ οὐκ ἐγεννήθη». Θείον Προσευχητάριον Ἀγ.Βρεσθένης Ματθαῖου. Εκδ.1933 σελ. 104.
Ἀγ.Βρεσθένης Ματθαῖου. Ἐὰν εἶχε κάποιος καθαρὰ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς του θὰ ἔβλεπε, ὅτι ὅταν τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας καὶ τοῦ Σταυροῦ βλασφημῆται, σείεται καὶ τρέμει κλονιζόμενος ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ὡσὰν τὸ δένδρον, τὸ ὁποῖον σαλεύεται ἀπὸ σφοδρὸν ἄνεμον. Καὶ ἀπὸ ποῖον βλασφημεῖται; Ἀπὸ τὸ ἀναγεννημένον καὶ υἰοθετημένον τέκνον του, Χριστιανὸν καὶ μάλιστα Ὀρθόδοξον! Εἶναι μεγάλη ἡ μακροθυμία, ἡ εὐσπλαγχνία καὶ ἡ ἀνεξικακία τοῦ Δεσπότου καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Διὰ τοῦτο βλέπομεν,  ὅτι οὔτε τὸ κακὸν  τιμωρεῖται τελείως, οὔτε τὸ καλὸν βραβεύεται εἰς τὸν κόσμον, ἐπειδὴ ἀναμένομεν τὴν Δευτέραν Παρουσίαν Αὐτοῦ, ἡ  ὁποία,  καθῶς  βλέπομεν  ἀπὸ  τὰ  φοβερὰ  καὶ  φρικτὰ  σημεῖα, πλησιάζει. ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΑΡΙΟΝ ΑΓ.ΒΡΕΣΘΕΝΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (1939) Ἐπανέκδοση 1993 σελ. 75

Δεν υπάρχουν σχόλια: