ΠΕΡΙ ΑΝΑΡΧΙΑΣ
Ἀγ.Γρηγορίου Θεολ. «Ἀναρχία ἐστὶν ἡ πλεισταρχία». Ἀναρχία εἶναι ἡ ἀρχὴ τῶν
πολλῶν. Γρηγοριανὸν Ταμεῖον σελ. 71 -ΕΠΕ 10,160
Ἀγ.Γρηγορίου Θεολόγου. Αὐτὸ ποὺ δὲν ἔχει ἀρχηγὸ εἶναι ἄτακτο, κι αὐτὸ
ποὺ ἔχει πολλοὺς ἀρχηγοὺς κάνει στάσεις· ἄρα εἶναι ἄναρχο καὶ ἑπομένως ἄτακτο.
Διότι καὶ τὰ δύο ὁδηγοῦν στὸ ἴδιο ἀποτέλεσμα, ποὺ εἶναι ἡ ἀταξία, καὶ τελικὰ ἡ
διάλυση. Γιατὶ ἡ ἀταξία εἶναι προετοιμασία διαλύσεως. Ἔργα
Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,219
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Δεν υπάρχει κανένα, απολύτως κανένα κακό τόσο φοβερό όσο η
αναρχία . όπως ακριβώς δε θα μπορούσε να υπάρξει τίποτε άλλο τόσο επικίνδυνο,
όσο ένα πλοίο πού δεν έχει κυβερνήτη. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-474
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Είναι πανταχού κακό η αναρχία και αιτία πολλών συμφορών και αρχή
αταξίας και συγχύσεως. Αν απομακρύνεις τον ποιμένα από το ποίμνιο, θα τα
ανατρέψεις και θα τά αφανίσεις όλα. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-474
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. «Κακὸν μὲν ἡ ἀναρχία
πανταχοῦ καὶ πολλοῖς ὑπόθεσις συμφορῶν καὶ ἀρχὴ ἀταξίας καὶ συγχύσεως· κακὸν δὲ
οὐχ ἧττον καὶ ἀπείθεια τῶν ἀρχομένων. Ἀλλ’ ἴσως ἐρεῖ τις ἡμῖν, ὅτι ἔσται καὶ
τρίτον κακόν, ὅταν ὁ ἄρχων ᾖ κακός. Οἶδα κἀγὼ καὶ οὐ μικρὸν τοῦτο κακόν· ἀλλὰ
καὶ τῆς ἀναρχίας πολλῷ κάκιον. Κρεῖττον γὰρ ὑπὸ μηδενὸς ἄρχεσθαι, ἤ ὑπὸ κακοῦ
ἄγεσθαι. Ὁ μὲν γὰρ πολλάκις μὲν ἐσώθη, πολλάκις δὲ ἐκινδύνευσεν· οὗτος δὲ
πάντως κινδυνεύσει εἰς βάραθρα ἀγόμενος. Πῶς οὖν ὁ Παῦλος φησίν, πείθεσθε τοῖς
ἡγουμένοις ἡμῶν καὶ ὑπείκετε; ἀνωτέρω εἰπὼν «ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς
ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν» τότε
εἶπε πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ἡμῶν καὶ ὑπείκετε. Τὶ οὖν φησί; ὅταν πονηρὸς ἧ,
μὴ πειθώμεθα; Πονηρὸς πῶς λέγεις; εἰ μὲν πίστεως πονηρὸς ἕνεκεν, φεῦγε καὶ
παραιτοῦ, μὴ μόνον ἄν ἄνθρωπος ἧ, ἀλλὰ κἄν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών. Εἰ δὲ
βίου ἕνεκεν μὴ περιεργάζου. Ἐπεὶ καὶ τὸ μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε, περί βίου
ἐστίν, οὐ περί πίστεως» (λόγος 34ος ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου