PAGES

Τρίτη 13 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΜΕΡΙΜΝΩΝ

ΠΕΡΙ ΜΕΡΙΜΝΩΝ
Μεγ.Βασιλείου. Το να μεριμνάς γιά τόν εαυτό σου είναι έγκλημα φιλαυτίας· το να μεριμνάς και να εργάζεσαι γιά τήν εντολή του Κυρίου είναι εγκώμιο φιλοχρίστου και φιλαδέλφου διαθέσεως. Μεγ.Βασιλείου.
Μεγ.Βασιλείου. Ανάμεσα στά πράγματα που παρασύρουν τήν ψυχή καί τής δημιουργούν ασχολίες βιοτικές, είναI αδύνατο να υποτάξει κανείς τήν επίπονη μελέτη. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-207

Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Για ποιό λόγο να υποφέρεις από τη μέριμνα και την αγωνία της ημέρας, που δεν γνωρίζεις αν θα δείς την διάρκεια και το τέλος της; Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-487
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τίποτε δεν καταπιέζει και δεν λυπεί τόσο την ψυχή, όσο η μέριμνα και η εναγώνια φροντίδα. Τέτοιες είναι οι φροντίδες των υλικών πραγμάτων . διχάζουν την σκέψη και διασπούν τη γνώμη. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-488
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ας μη φροντίζουμε υπερβολικά για τά συμφεροντά μας και τά αγαθά μας, για να φροντίζουμε αληθινά για τον εαυτό μας, ας περιφρονούμε τα υλικά, για να γίνουμε αληθινά κατοχοί τους και όχι δούλοι τους. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-52
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αν εμείς τά περιφρονήσουμε, θα φροντίσει ο Θεός να μας τά εξασφαλίσει . αν όμως εμείς φροντίσουμε και προσκολληθούμε σ' αυτά θα τα περιφρονήσει ο Θεός. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-52
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Μή λοιπόν φροντίσεις με αγωνία γιά τα δικά σου θέματα, αλλά αφησέ τα στο Θεό. Γιατί, άν φροντίσεις εσύ φροντίζεις σάν άνθρωπος . αν όμως προνοήσει ο Θεός, προνοεί σάν Θεός. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-708
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Για να σου πάνε όλα καλά και να απαλαγείς από κάθε φροντίδα φρόντισε γιά τα πνευματικά και περιφρόνησε τα βιοτικά και έτσι και τη γή θα επιτύχεις μαζί με τον ουρανό και τα μέλλοντα αγαθά θα κερδίσεις. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-708
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αναθέστε όλα τα προβλήματα σας στό Θεό . πιστεύετε ότι τίποτε δέν είναι δικό σας . μήν κάνετε τίποτε, που να αποβλέπει στή δόξα τών ανθρώπων, αλλά μόνο ότι είναι ευάρεστο στο Θεό. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-337
Νικηφόρου Θεοτόκη. «Οὐδείς», λέγει «στρατευόμενος ἐμπλέκεται ταῖς τοῦ βίου πραγματείαις, ἵνα τῷ στρατολογήσαντι ἀρέσῃ».Τὶ δὲ ἄλλο σημαίνουν τὰ λόγια ταῦτα, εἰμὴ ὅτι ὁ στρατιώτης τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰς ἕνα καὶ μόνον σκοπὸν ἀποβλέπει καὶ εἰς αὐτὸν χωρὶς ἄλλης τινὸς φροντίδος διὰ παντὸς ἐπιμένει, εἰς δὲ τὴν διὰ τῆς ἀρετῆς δηλαδὴ εὐαρέστησιν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ κατατάξαντος αὐτὸν εἰς τὴν θείαν αὑτοῦ στρατιάν; Κυριακοδρόμιον τομ. Α. 187
Αγ.Νικοδήμου. Κατά τόν Ιώβ, «πὰς ὁ βίος ἀσεβοῦς ἐν φροντίδι» (15,20), ή ποιό ταξίδι μπορεί νά κάνει ένα καράβι φορτωμένο μέ πολύ βάρος; Δέν ηξεύρεις πώς ένας πατήρ ερωτήθει, τί είναι ο περισπασμός καί οί φροντίδες καί απεκρίθη, ότι είναι βίος ασεβής; δὲν ἤκουσες, ὅτι «ψυχή ἡ μὴ τῶν κοσμικῶν ἀπαλλαγείσα φροντίδων, οὔτε τὸν Θεὸν ἀγαπήσει γνησίως, οὔτε τὸν διάβολον βδελύξεται ἀξίως;» Πνευματικά Γυμνάσματα-401
Ἁγίου Ἡσαΐου. Ἐὰν ὁ ἄνθρωπος δὲν ἐγκαταλείψῃ πᾶσαν κοσμικὴν ἐργασίαν, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ λατρεύσῃ τὸν Θεόν· διότι πραγματικὴ λατρεία τοῦ Θεοῦ εἶναι τὸ νὰ μὴ ἔχωμεν, κατὰ τὴν ὥραν τῆς προσευχῆς, εἰς τὸν νοῦν μας τίποτε ξένον πρὸς τὸν σκοπὸν καὶ τὴν καθαρότητα τῆς προσευχῆς καὶ νὰ ἀπασχολούμεθα μὲ αὐτό· δηλαδὴ νὰ μὴ ἔχωμεν εἰς τὸν νοῦν μας οὔτε ἡδονήν, οὔτε κακίαν, οὔτε μῖσος, οὔτε φθόνον (ζῆλον πονηρόν), οὔτε φανταστικὴν εἰκόνα, οὔτε φροντίδα διὰ πράγματα ἐκ τοῦ αἰῶνος τούτου, τοῦ παρερχομένου. Εὐεργετινός Δ-227
Ἁγίου Ἰσαὰκ. Εἶναι εὐτυχὴς ἐκεῖνος ὁ ἄνθρωπος, ποὺ μετέτρεψε κάθε σωματικὴν ἐνέργειαν εἰς τὴν κοπιώδη προσπάθειαν τῆς συνεχοῦς καὶ ἐντεταμένης προσευχῆς καὶ ἐπίστευσεν, ὅτι ἐφ’ ὅσον ἐργάζεται μαζὶ μὲ τὸν Θεὸν καὶ ἔχει ἐπιρρίψει εἰς Αὐτὸν τὴν μέριμνάν του ἡμέραν καὶ νύκτα, δὲν θὰ τοῦ λείψῃ τίποτε ἀπὸ τὰ ἀναγκαῖα διὰ τὴν συντήρησίν του, ἀφοῦ πρὸς χάριν Του ἐγκατέλειψε κάθε βιοποριστικὴν ἐνασχόλησιν. Εὐεργετινός Δ-132
Θεοτίμου. Γνώρισμα  τῆς τέλειας ψυχῆς εἶναι ἡ ἀμεριμνησία, ἐνῶ τοῦ ἀσεβοῦς ἀνθρώπου τὸ νὰ καταγίνεται μὲ φροντίδες. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,315
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ἕνας γέρων εἶπεν· ἂν καὶ ἐκοπίασαν ἐδῶ οἱ Ἅγιοι, ἀλλὰ ἔλαβον ἤδη ἕνα μέρος τῆς ἀναπαύσεως. Ἐννοοῦσε δὲ μὲ αὐτὸ ὁ Γέρων, ὅτι ἦσαν ἐλεύθεροι ἀπὸ τὰς κοσμικὰς φροντίδας. Εὐεργετινός Α-340

Δεν υπάρχουν σχόλια: