PAGES

Τετάρτη 7 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΣΕΜΝΟΠΡΕΠΙΑΣ ΨΕΥΔΟΥΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΣΕΜΝΟΠΡΕΠΟΥΣ

ΠΕΡΙ ΣΕΜΝΟΠΡΕΠΙΑΣ ΨΕΥΔΟΥΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΟΣΕΜΝΟΠΡΕΠΟΥΣ
Αγ.Νεκτάριος Η επιτετηδευμένη και επίπλαστος σεμνοπρέπεια είναι εψιμυθιωμένη κακοήθεια, ήτις καλύπτεται υπό τής προσωπίδος τής σεμνοπρέπειας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-285
Αγ.Νεκτάριος Η ψευδοσεμνοπρέπεια σφετερίζεται τό σεμνόν τής σεμνοπρέπειας ήθος, όπως καλύψει τόν δυσειδή και αποτρόπαιον χαρακτήρα τού κακοήθους εσωτερικού ανθρώπου. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-285

Αγ.Νεκτάριος Η ψευδοσεμνοπρέπεια είναι βδελυρά υπόκρισις, άλλο αντ' άλλου δεικνύουσα πρόσωπον. Η υπόκρισις είναι λανθάνουσα πικρία. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-285
Αγ.Νεκτάριος Ο ψευδοσεμνοπρεπής φαύλος ών είναι εστερημένος εσωτερικού διακόσμου . θέλων δέ να εξαπατήση περιβάλλεται ακόσμως τήν περιβολήν τής σεμνοπρέπειας όπως καλύψη ως διά φύλλων τήν εαυτού γυμνότητα και τήν εαυτού ασχήμιαν . ο δόλος είναι τό κυρίως χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτού . είναι ανειλικρινής και εισι σκολιαί αι τρίβοι αυτού . εργάζεται εν κρυπτώ τό πονηρόν και επιτηδεύει αγαθότητα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-285
Αγ.Νεκτάριος Ο ψευδοσεμνοπρεπής επιδεικνύει σοβαρότητα διά βεβιασμένου σχηματισμού τού προσώπου και προσποιείται επίπλαστον γαλήνην, όπως κρύψει τόν τάραχον τής αθλίας ψυχής αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-286
Αγ.Νεκτάριος Ο ψευδοσεμνοπρεπής έχει το όμμα ύπουλον, ασταθές καί περίεργον . τήν οφρύν καθειμένην, το βάδισμα άγαν βραδύ, τίς κινήσεις τού σώματος βαρείας.Οι λόγοι αυτού σεμνοτυφίας έμπλεοι. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-286
Αγ.Νεκτάριος Ο ψευδοσεμνοπρεπής έχει ήθος καθ' όλου υποκριτικόν εμποίουν αποστροφήν. Περιβάλλεται εσθήτα σεμνήν και υποκρίνεται τόν ταπεινόφρονα υψηλοφρονέστατος ανθρώπων απάντων ών. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-286

Δεν υπάρχουν σχόλια: