PAGES

Σάββατο 24 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΕΒΩΝ

ΠΕΡΙ ΑΣΕΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΕΒΩΝ
Αγ.Νεκτάριος Ασέβειαν εστιν η πρός Θεόν θεωρητική αμαρτία. Ασέβεια, άγνοια Θεού, ψυχής Θάνατος. Αιτία τής ασέβειας η τού Θεού λήθη. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-61
Αγ.Νεκτάριος Εύρεσις κακών η ασέβεια και λίαν τολμηρόν είς εγχείρησιν. Η ασέβεια μήτηρ εστί τών κακών. Η ασέβεια εστίν αχαριστία και αγνωμοσύνη πρός τόν Θεόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-61

Αγ.Νεκτάριος Η ασέβεια εστι τών κακών απάντων το μέγιστον. Η ασέβεια αθετεί τόν Θεόν και τάς ευεργεσίας αυτού. Η ασέβεια αρνήται τήν πρόνοιαν Αυτού και περιφρονεί τήν δικαιοσύνη Αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-61
Αγ.Νεκτάριος Ο ασεβής αμνημονήσας ότι υπάρχει Θεός, ός τά πάντα εφορά, έπεισεν εαυτόν, ώς ουδέν τών υπ' αυτού πραττομένων επισκοπείται υπό του Θεού, και εχώρησε πρός τήν παρανομίαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-61
Αγ.Νεκτάριος Ο ασεβής οπίσω τών επιθυμιών τής καρδίας αυτού έδραμε και απεστράφη τόν νόμον τού Θεού. Τα χείλη αυτού λαλούσι ψεύδος, και δόλος επικάθηται τή γλώσση αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-61
Ἀγ.Ἰωάννης Κλίμακος. Ἄνθρωπος ἀσεβὴς εἶναι  μία ὕπαρξις λογικὴ καὶ θνητή, ἡ ὁποία θεληματικὰ ἀποφεύγει τὴν ζωή· καὶ τὸν Δημιουργό της, ποὺ ὑπάρχει αἰώνια, τὸν θεωρεῖ ὡς ἀνύπαρκτο. Κλίμαξ 38-39
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Η Αγία Γραφή τους ασεβείς τούς ονομάζει ''σάρκες και γή'', γιατί τα φρονήματά τους είναι γή'ι'να και τους θεωρεί σάν να μήν υπαρχουν. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-45
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Έχουν τήν μορφή ανθρώπων, με τήν πονηρή τους όμως προαίρεση προδίδουν τήν ευγένεια τής φύσεως και από άνθρωποι ξεπέφτουν σε άλογα ζώα και συμπεριφέρονται σάν ίπποι θηλυμανείς. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-45
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τόν ασεβή χαρακτηρίζουν : Η αδιαφορία γιά τήν εκκλησιαστική σύναξη, η προσκόληση στίς κοσμικές φροντίδες, η περιφρόνηση πρός τόν λόγο του Θεού, η αλαζονεία, η περιέργεια να μάθει τα αόρατα και μυστηριώδη, η μεψιμοιρία, η αγανάκτηση, η φιλονεικία, η αντιπάθεια, η πλεονεξία, ο φθόνος, η φιλαργυρία, και ο θυμός. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-45

Δεν υπάρχουν σχόλια: