ΠΕΡΙ ΠΟΝΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΝΗΡΩΝ
Αγ.Νεκτάριος Η πονηρία είναι διάθεσις τής ψυχής καθ' ήν ο άνθρωπος προαιρείται
και πράτει το εναντίον πρός το θείον θέλημα· η πονηρία επάγουσα πόνον και
μόχθον τώ κεκτημένω αυτήν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-198
Αγ.Νεκτάριος Η πονηρία καταθλίβει τόν πονηρόν, κόπος δε και πόνος υπό τήν
γλώσσα αυτού. Η πονηρία έμπνευσις τού πονηρού πρός υποδούλωσιν τού νού και τής
καρδίας αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-198
Αγ.Νεκτάριος Οι υπό τής πονηρίας κυριευθέντες εξολοθρευθήσονται. Η πονηρία τώ
πνεύματι τώ αγίω αντιπίπτει και επιζητεί τήν επί γήν επικράτησιν τή βασιλείας
τού πονηρού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-198
Αγ.Νεκτάριος Η πονηρία είναι μήτηρ παντός κακού . είναι ζωή δαιμονική. Η
πονηρία αφιστά τόν άνθρωπον από τού Θεού και παραδίδωσι τώ πονηρώ δαίμονι, και
καθιστά αυτόν σύντοφον και σύμμαχον αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-198
Αγ.Νεκτάριος Η πονηρία εργάζεται το κακόν, πολεμεί τώ αγαθώ, και εφίεται τών
απαρεσκόντων τώ Θεώ. Η πονηρία είναι πλάνη σατανική πλανώσα τόν πονηρόν και
διαστρέφουσα νούν και καρδίαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-199
Αγ.Νεκτάριος Η πονηρία είναι σκότος καλύπτων τάς φρένας του πονηρού. Η πονηρία
είναι τέχνη διαβολική πρός επικράτησιν τού κακού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-199
Αγ.Νεκτάριος Η πονηρία γεννά τήν υποκρισίαν, τήν διπροσωπίαν και τήν ψευδή
ευλάβειαν πρός εξαπάτην τών αγαθών ανθρώπων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-199
Αγ.Νεκτάριος Ο πονηρός είναι εχθρός του Θεού, διό και είναι καταδικασμένος είς
όλεθρον· οι πονηρευόμενοι εξολοθρευθήσονται (Ψαλμ. 36,9). ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-199
Αγ.Νεκτάριος Τόν πονηρευόμενον χαρακτηρίζουσιν αι εξής κακίαι : η δολιότις, η
ανειλικρίνεια, η μνησικακία, το φιλέκδικον, το ψεύδος, η απάτη, ο φθόνος, η
βασκανία, το μίσος, η επιβουλή, η υπόκρισις, η αδικία, η χαιρεκακία και άπασαι
αι συγγενείς ταύταις κακίαι αι προάγουσαι είς απώλειαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ
ΣΑΥΤΟΝ-199
Αγ.Νεκτάριος Ο
πονηρός έχει ακάθαρτον τόν νούν και τήν καρδίαν, η δέ ψυχή τού αποπνέει δυσωδία
αφόρητον. Γνώθι σαὐτόν-199
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Πονηρὸς
σημαίνει, ἄνθρωπος ποὺ κάνει ψευδεῖς προβλέψεις καὶ ποὺ φαντάζεται ὅτι
ἀντιλαμβάνεται τοὺς λογισμοὺς τῶν ἄλλων ἀπὸ τὰ λόγια τους, καὶ τὰ μυστικὰ τῶν
καρδιῶν τους ἀπὸ τὶς ἐξωτερικὲς κινήσεις. Κλίμαξ 260
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Πονηρία σημαίνει, μεταβολὴ
τῆς εὐθύτητος, σκέψις πλάνης, ψεύδη ποὺ λέγονται κατ’ οἰκονομίαν, ὅρκοι ποὺ ἐν
μέρει ἀληθεύουν, λόγοι ποὺ ἔχουν περιπλακῆ, καρδία ὁμοία μὲ τὸν βυθὸ τῆς
θαλάσσης, ἄβυσσος δολιότητος, ψευδολογία ποὺ μονιμοποιήθηκε, οἴησις ποὺ
κατήντησε φυσική, ἀντίπαλος τῆς ταπεινώσεως, ὑποκριτικὴ μετάνοια, ἀπομάκρυνσις
τοῦ πένθους, ἐχθρὸς τῆς ἐξομολογήσεως, τακτικὴ ἐκείνων ποὺ ἀκολουθοῦν τὴν γνώμη
τους, πρόξενος ἠθικῶν πτώσεων, ἐμπόδιο στὴν ἀνέγερσι τῶν πεσόντων,
ἀντιμετώπισις τῶν ὕβρεων μὲ φαινομενικὸ χαμόγελο, σκυθρωπότης ἀνόητη καὶ
ἀφύσικη, εὐλάβεια ἐπίπλαστη, ζωὴ ὁμοία μὲ τῶν δαιμόνων. Κλίμαξ 262
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ὁ πονηρὸς εἶναι
συνόμιλος καὶ συνώνυμος τοῦ διαβόλου. Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ Κύριος μᾶς ἐδίδαξε ἔτσι νὰ
τὸν ἀποκαλοῦμε – τὸν διάβολο – λέγοντας: «Ρῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ» (Ματθ.
6,13). Κλίμαξ 262
Ἀγ.Ἰωάννου Κλίμακος. Ἡ πονηρία εἶναι μία
ἐπιστήμη ἢ καλύτερα ἀσχημοσύνη τῶν δαιμόνων, ἡ ὁποία ἐνῶ εἶναι ἐστερημένη ἀπὸ
ἀλήθεια, προσπαθεῖ νὰ τὸ κρύπτη καὶ νὰ ἐξαπατᾶ πολλούς. Κλίμαξ 262
Ἁββᾷ Ποιμένος.
Εἶπε πάλι : Ἡ πονηρία δὲν ἀναιρεῖ καθόλου τὴν πονηρία· ἀλλ’ ἐὰν σὲ κακοποιήση κανείς, εὐεργέτησέ
τον, ὥστε μὲ τὴν ἀγαθοποιία ν’ ἀναιρέσης τὴν πονηρία. Ἀποφθέγματα
Γερόντων - ΕΠΕ τομ.1,605
Ἀββᾷ Μάρκου. Ἀπὸ ἐκείνους, ποὺ
ἀδικοῦν τὸν πλησίον φανερῶς, πονηρότερος καὶ πλέον καταχθόνιος εἶναι αὐτὸς ποὺ
τὸν βλάπτει κρυφίως· δι’ αὐτὸ ἀκριβῶς καὶ βαρύτερον αὐτὸς τιμωρεῖται. Εὐεργετινός Γ-82
Ἀββᾶ Μάρκου. Ὅταν
ἀκούσῃς κακοὺς λόγους, νὰ μὴ ὀργίζεσαι ἐναντίον αὐτοῦ ποὺ τοὺς ὡμίλησε, ἀλλὰ ἐναντίον
τοῦ ἑαυτοῦ σου ποὺ τοὺς ἤκουσε· διότι διὰ τὸν ἐπιθυμοῦντα νὰ ἀκούῃ πονηρὰ εὑρίσκεται
καὶ ἀγγελιοφόρος πονηρός. Εὐεργετινὸς Α-323
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου