PAGES

ΠΕΡΙ ΤΡΥΦΗΣ

ΠΕΡΙ ΤΡΥΦΗΣ
Αγ.Νεκτάριος Η τρυφή γέλωτα άκαιρον φέρει, ρήματα άτακτα, ευτραπελίαν ολέθρου γέμουσαν, φλυαρίαν ανόητον, καί τ' άλλα ά μηδέ ειπείν καλόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-319
Αγ.Νεκτάριος Οί τρυφώντες εν ευθηνία εδεσμάτων καί σπαταλώντες εν πλησμονή άρτων ούτοι αεί πρός τά τρυβλία κατανεύνοντες πρός τόν ουρανόν ανανεύσαι ου δύναται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-319

Αγ.Νεκτάριος Οι τρυφώντες γίνονται αμβλύνοες καί άφρονες . διότι η τρυφή λεπτόν ου τίκτει νούν, άφρονες δέ εισιν οι εξογκούντες γαστέρας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-319
Αγ.Νεκτάριος Οι τρυφηλοί εγένοντο δούλοι τών παθών καί επιθυμιών αυτών . ήναψαν εν εαυτοίς πύρ καμίνου καί η φλόξ αυτού καταφλέγει τάς καρδίας αυτών. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-319
Αγ.Νεκτάριος Οι τρυφηλοί κόρον ουκ εχουσιν, η πλησμονή επί μάλλον εξάπτει τάς επιθυμίας αυτών ως φλόγας καμίνου. Οι τρυφηλοί και αδηφάγοι είς οιστρηλασίαν εκπίπτουσιν και ακόλαστοι και αναιδείς γίνονται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-319
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Η τρυφή μήτηρ εστί πάντων τών παθών και πάσης δυσωδίας. Τί κακόν εργάζεται η τρυφή; Χοίρους εξ ανθρώπων ποεί και χοίρων χείρους . ο μέν γάρ χοίρος βορβόρω εγκυλινδρούται, και κόπρω τρέφεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-319
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Η άνεση καί η τρυφή συνήθως οδηγούν στή νωθρότητα, ... ενώ τό κέρδος από τίς θλίψεις είναι μεγάλο. --- Τίποτε δέν αχρηστεύει τόσο τήν ανθρώπινη φύση, όσο η χωρίς περιορισμούς άνεση. Γι' αυτό καί ο φιλάνθρωπος Κύριος από τήν αρχή καί προκαταβολικά καταδίκασε τόν άνθρωπο, αφού τού έβαλε σάν κάποιο χαλινάρι τόν κόπο καί τήν ταλαιπωρία. Π.ανθ.Αγ.Ιωάν. Χρυσοστόμου τομ. Α-506
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τίποτε δεν θλίβει τόσο πολύ την ψυχή, όσο η παράλογη επιθυμία και η τρυφηλή ζωή και η μέθη και τα εκ τούτων κακά, και αυτό το γνωρίζουν καλά εκείνοι που έλαβαν πείρα αυτών. Αγ.Ιωάν.Χρυσ.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ο τρυφηλός βίος, τά συμπόσια και ιδιαίτερα το κρασί καί η μέθη καταστρέφουν τήν καθαρότητα του νού, υψώνουν τήν φλόγα τής σαρκικής επιθυμίας, ανάβουν καμίνι εξαγριώνουν το θηρίο. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-59
Αγ.Νικόδημος Εσύ μέν λέγεις ότι, τί κακόν είναι τό να χαίρεται τίς καί να ευφραίνεται; τί κακόν είναι τό να ζητεί κάθε λογής ξεφάντωμα; τό να ενδύεται αρχοντικά καί μεγαλοπρεπώς; τό να ξοδεύει τήν ζωή τού είς τάς τρυφάς; φθάνει νά μήν κάνει άλλη αμαρτία ή αδικία ή ασέλγεια.Ο δέ Ιησούς Χριστός λέγει φανερά, ότι αυτός ο τρόπος τής ζωής είναι μία ετοιμασία διά τήν κόλασιν, τήν οποίαν σημειώνει μέ εκείνο τό ουαί & αλοίμονον. Πνευμ. Γυμνάσματα-405

Δεν υπάρχουν σχόλια: