ΠΕΡΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ἐφύτευσεν ὁ
Θεὸς εἰς τὴν φύσιν ἡμῶν τὴν ἐπιθυμίαν, ἵνα, προσηλώσαντες αὐτὴν εἰς τὸν Θεὸν
καὶ ἀγαπήσαντες αὐτὸν ἐξ ὅλης καρδίας, κληρονομήσωμεν τὴν αἰώνιον αὐτοῦ
βασιλείαν· ἡμεῖς δέ, ἀφιεροῦντες ὅλην τὴν ἐπιθυμίαν ἡμῶν εἰς τὴν γῆν, καὶ
ἀγαπῶντες ἐξ ὅλης καρδίας τὰ κτίσματα, τὰς σαρκικὰς ἡδονάς, τοῦ κόσμου τὴν
ματαιότητα, ὑπόδικοι γινόμεθα τῆς αἰωνίου κολάσεως. Κυριακοδρόμιον
τομ. Α. 131
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Πρέπει λοιπὸν νὰ
γνωρίζωμεν ὅτι ὑπάρχουν τρεῖς κινήσεις σωματικῆς ἐπιθυμίας· μία φυσική, μία ἀπὸ
κατάχρησιν φαγητῶν καὶ ἡ τρίτη ἀπὸ τοὺς δαίμονας. Δι’ αὐτὸ ὁ ἀγωνιζόμενος
ὀφείλει νὰ γνωρίζῃ καλῶς τὴν μεταξύ των διαφορὰν καὶ νὰ μὴ ἀγνοῇ τὰ αἴτια, ὥστε
νὰ ἀντιμετωπίζῃ τὴν κάθε μίαν μὲ τὸν κατάλληλον τρόπον. Εὐεργετινός Β-298
Ἀββᾶ Ἡσαΐου. Διότι ἡ κατὰ φύσιν
ἐπιθυμία τοῦ ἀνθρώπου συνίσταται εἰς τὴν ἐπιπόθησιν τῶν ἄνω· χωρὶς δὲ τῆς
ἐπιθυμίας αὐτῆς, οὔτε ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸν δύναται νὰ ὑπάρξῃ. Δι’ αὐτὸ καὶ ὁ
Δανιὴλ ὠνομάσθη ἀνὴρ ἐπιθυμιῶν (διότι ἡ ἐπιθυμία του ἐφέρετο πρὸς τὰ ἄνω καὶ
ὄχι πρὸς τὰ γήϊνα). Αὐτὴν ὅμως τὴν ἐπιθυμίαν ὁ ἐχθρός, ὁ διάβολος, τὴν
μετέβαλεν εἰς αἰσχράν, διὰ νὰ ἐπιθυμῇ ὁ ἄνθρωπος τὰς διαφόρους ἀνηθίκους
ἀκαθαρσίας. Εὐεργετινὸς Δ-375-376
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου