ΠΕΡΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΑΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΚΑΚΗΣ
Αγ.Νεκτάριος Άλογος επιθυμία η τών οφθαλμών επιθυμία, καί πάσα τής καρδίας
επιθυμία η πρός τόν ηθικόν νόμον αντιτιθεμένη. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-311
Αγ.Νεκτάριος Άλογος επιθυμία είναι και η επιθυμία τών ματαίων, τών ασταθών και
πάντων τών υπό τού ορθού λόγου αποδοκιμαζομένων. Αι πονηραί επιθυμίαι υπό τού
πονηρού είς τήν ψυχή εισήχθησαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-311
Αγ.Νεκτάριος Ο τάς αλόγους επιθυμίας αποβάλλων, ούτως αναδείκνυται νικητής εν
τω αγώνι της αρετής, γίνεται τηρητής του ηθικού νόμου, και προάγεται εν τη
αρετή. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-311
Αγ.Νεκτάριος Η εμπαθής επιθυμία εγχρονίζουσα τή καρδία τίκτει αμαρτίαν καί
τιτρώσκει τήν ψυχήν. Αι επιθυμίαι οκνηρούς αποκτείνουσι, και βυθίζουσι τούς
ανθρώπους είς όλεθρον και απώλειαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Νεκτάριος Ο Απ.Ιάκωβος λέει ''έκαστος πειράζεται υπό τής ιδίας επιθυμίας
εξελκόμενος και δελεαζόμενος . είτα η επιθυμία συλλαβούσα τίκτει τήν αμαρτίαν,
η δέ αμαρτία αποτελεσθείσα κύει θάνατον''. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-312
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τέτοια είναι η κακή επιθυμία, είναι μια τυραννική δύναμη, ικανή
να πείσει αυτόν που κυρίευσε, να πάθει και να υποφέρει οτιδήποτε για την
ικανοποίησή της. Π.ανθ.Αγ.Ι. Χρυσοστ. Β-774
Αγ.Ισαάκ Συρ. Τίς επιθυμίες μισεί όποιος γνωρίζει τόν καρπό τους, δηλαδή τί τού
ετοιμάζουν καί από ποιό αγαθό τόν εμποδίζουν αυτές. Φ-Αγ.Ισαάκ
Σύρου-8β,131
Αγ.Ισαάκ Σύρος Ἐξαφάνισε τὴν μικρὴ
ἐπιθυμία, γιὰ νὰ μὴ δοκιμάσης τὴν σφοδρότητα τῆς πυρώσεώς της. Διότι ἡ ὑπομονὴ
τῶν μικρῶν πραγμάτων ἀπομακρύνει τὸν κίνδυνο τῶν μεγάλων πραγμάτων, καὶ εἶναι
ἀδύνατο νὰ ἐπικρατήσης στὰ μεγάλα πράγματα, ἂν δὲν νικήσης στὰ εὐτελέστερα. Φ-Αγ.Ισαάκ Σύρου 8β-327
Ἀββᾶ Μάρκου Ποῖον
φαγητὸν ὑπάρχει γλυκύτερον καὶ ἐκλεκτότερον ἀπὸ τὸ μάννα; Καὶ ὅμως ὅταν τὸ
ἔφαγε καὶ ἐχόρτασεν ἀπὸ αὐτὸ ὁ Ἰσραήλ,
ἐπειδὴ δὲν εἶχε νὰ ἐπιθυμήσῃ κάτι καλύτερον, ἐπεθύμησε τὸ χειρότερον· δηλαδὴ τὰ
σκόρδα καὶ τὰ κρεμμύδια. Μὲ τὴν πλησμονὴν εἶναι σύμφυτος καὶ μία νέα
ἐπιθυμία. Ἂν λοιπὸν μὲ τὸ νὰ χορταίνωμεν ἄρτον, ἐπιθυμοῦμεν ἄλλα πράγματα, τότε
ἂς τὸν τρώγωμεν, χωρὶς νὰ τὸν χορταίνωμεν, διὰ νὰ πεινῶμεν καὶ νὰ θέλωμεν ἀκόμη
νὰ φάγωμεν, διὰ νὰ χορτάσωμεν· ἔτσι θὰ ἀποφύγωμεν καὶ τὴν βλάβην ἀπὸ τὴν
ἐπιθυμίαν, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἀρετὴν τῆς ἐγκρατείας θὰ ὠφεληθῶμεν. Εὐεργετινὸς Β-239
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου