PAGES

Σάββατο 24 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

ΠΕΡΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Αγ.Γρηγ.θεολ. Η αλήθεια είναι μία, ενώ το ψεύδος πολύμορφο. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-285
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Πολλαί της ασεβείας αι οδοί, της δε αληθείας Μία. Αγ.Ιωάν.Χρυσ.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Βλέπεις όταν τά πάθη υποχωρήσουν πώς βρίσκεται η αλήθεια; Π.ανθ. Αγ.Ι. Χρυσοστ. Α-419

Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ο καθαρός βίος και η σπουδή (το ενδιαφέρον) οδηγούν στην αναζήτηση της αλήθειας. Γιατί, όπως είπε ο Κύριος ''Ζητείτε και ευρήσετε''. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-419
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Εκείνος που αναζητά να βρεί τήν αλήθεια, πρέπει προηγουμένως να είναι καθαρός απ' όλα τα πάθη. Γιατί εκείνος που έχει απαλλαγεί από ταπάθη, θα απαλλαγεί και από τήν πλάνη και θα βρεί τήν αλήθεια. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-726
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Τέτοια είναι η πλάνη· και χωρίς να την ενοχλεί κανείς, καταρέει· αντίθετα είναι τόσο δυνατή και καθαρή η αλήθεια, ώστε, κι όταν πολλοί την πολεμούν, να δυναμώνει. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-415
Αγ.Νεκτάριος Η αλήθεια είναι ο χαρακτήρ τού ενάρετου βίου . το λαλείν τήν αλήθειαν είναι καθήκον παντός ανθρώπου οφειλόμενον πρός τε εαυτόν καί τούς περί αυτόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-172
Αγ.Νεκτάριος Ο λαλών τώ πλησίον αυτού αλήθειαν αποδίδει αυτώ οφειλόμενην τιμήν . διότι ο ακούων ως λογικόν όν δικαιούται διαπυνθανόμενον να μάθει τήν αλήθειαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-172
Αγ.Νεκτάριος Η αλήθεια περικοσμεί ως διπλοϊς τόν αληθεύοντα . τελειεί δε αυτόν εν τή αρετή, διότι τελειοποιός τής αρετής η αλήθεια . και εξομοιεί τόν λαλούντα πρός τόν Θεόν, όστις είναι η απόλυτος αλήθεια. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-172
Αγ.Νεκτάριος Αλήθεια εστιν η του όντος ασφαλής κατανόησις. Αλήθεια εστιν ο Θεός, ότι αυτός εστι φώς, αλήθεια και ζωή . όθεν και η γνώσις τής αληθείας εστί γνώσις τού Θεού τού όντως όντος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-172
Αγ.Νεκτάριος Η αλήθεια άγει είς το τέλειον κα ακριβές τής αρετής. Η αλήθεια είναι επιστήμη αρετής . η δε έξις τής αρετής επιστήμη τής αληθείας. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-173
Αγ.Νεκτάριος Η αλήθεια υγιή απεργάζεται τήν ψυχήν καί το ηθικόν αυτής σθένος περισώζει. Η αλήθεια είναι έμφυτος του θείου γνώσις, και πόθος πρός Θεόν διακαής. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-173
Εὐαγρίου. Ὁ καθαρὸς νοῦς ἀπὸ τὴ φύση του βλέπει τὴν ἀλήθεια καὶ ὁ Θεὸς ἐκ φύσεως ἐμφανίζεται σ’ αὐτόν. Ὅσοι λοιπὸν ἔσφαλαν γύρω ἀπὸ τὴν ἀλήθεια, ἔσφαλαν, διότι ἔζησαν κατὰ τρόπο κακόν. Ἔργα Ἀγ.Ι.Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,165
Ἁγίου Μαξίμου. Ὅταν ἴδῃς ὑπερηφάνους ποὺ δὲν ἀντέχουν νὰ ἐπαινοῦνται οἱ καλύτεροι ἀπὸ αὐτούς, νὰ ἐμποδίζουν μὲ ἐπιμονὴν νὰ διακηρυχθῇ ἡ ἀλήθεια καὶ νὰ τὴν περιορίζουν μὲ πολλοὺς πειρασμοὺς καὶ μὲ ἀδίκους συκοφαντίας, τότε νὰ σκέπτεσαι ὅτι ὁ Κύριος ξανασταυρώνεται πάλιν ἀπ’ αὐτοὺς καὶ θάπτεται καὶ φυλάσσεται μὲ στρατιώτας καὶ σφραγῖδας. Ἀλλ’ ὅμως ἡ ἀλήθεια θριαμβεύει, ἀφοῦ ἀνατρέψῃ ὅλα αὐτὰ τὰ ἐμπόδια, διότι λάμπει περισσότερον μὲ τὴν πολεμικὴν ποὺ τῆς γίνεται καὶ διότι ἡ πολεμικὴ αὐτὴ κάμνει περισσότερον ἰσχυρὰν ὥστε νὰ μὴ παθαίνῃ τίποτε· ἀπὸ ὅλα εἶναι περισσότερον δυνατὴ ἐπειδὴ εἶναι καὶ λέγεται ἀλήθεια. Εὐεργετινὸς Β-597
Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου.  «Πᾶς ὁ δυνάμενος λέγων τὴν ἀλήθειαν καὶ μὴ λέγων αὐτήν, κατακριθήσεται ὑπὸ τοῦ θεοῦ, καὶ ταῦτα ἔνθα πίστις ἐστὶ τὸ κινδυνευόμενον, καὶ τῆς ὅλης Ἐκκλησίας τῶν Ὀρθοδόξων ἡ Κρηπὶς τὸ γὰρ ἐφησυχάζειν ἐν τοῖς τοιούτοις, ἀρνήσεως ἴδιον, τὸ δὲ ἐλέγχειν ὁμολογίας εἰλικρινοῦς».
Ἀγ. Μελετίου Ὁμολ. Τὸ τὴν ἀλήθειαν σιγᾷν κίνδυνος ὄντως μέγας, καὶ κόλασις αἰώνιος καὶ βόθρος ἀπωλείας, οὐ δίκαιον, οὐ θεμιτόν, οὐ πρέπον εὐσεβέσιν ὅλως σιγᾷν, ἔνθα θεοῦ τοὺς νόμους ἀθετοῦσι, οἱ τὴν ἀπάτην σπεύδοντες συστῆσαι καὶ τὴν πλάνην.

Δεν υπάρχουν σχόλια: