ΠΕΡΙ ΚΑΚΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΚΩΝ
Αγ.Νεκτάριος Ὁ κακὸς εἶναι ἄφρων, διότι ἡ κακία εἶναι ἀφροσύνη, καὶ
στέρησις φωτὸς φωτίζοντος τὴν διάνοιαν. Ὁ κακὸς πρῶτον πάντων ἑαυτὸν βλάπτει, διότι τὰ ὑπ’ αὐτοῦ
δημιουργούμενα κακὰ πρωτίστως διορύσσουσι καὶ ὑπονομεύουσι τὴν ἰδίαν αὐτοῦ ζωὴν
καὶ εὐτυχίαν. Ὁ κακός ἐστιν ἄφρων, διότι καταλιπὼν τὸν Θεὸν ἠκολούθησε τῷ
πονηρῷ καὶ ἐξωμοιώθη αὐτῷ. Γνώθι σ’αὐτὸν-212
Αγ.Νεκτάριος Ὁ κακὸς συνεργάζεται τῷ πονηρῷ καὶ
δουλεύει αὐτῷ πρὸς ἀνατροπὴν τοῦ ἀγαθοῦ. Ἐπεζήτησεν εὐφροσύνην ἐν τῇ κακίᾳ, καὶ
εὗρε δεινῶν συμφοράν. Ἐφίετο τῆς εὐτυχίας, καὶ εὗρε τὴν δυστυχίαν. Ἐζήτει
εὐδαιμονίαν, καὶ εὗρε πλήρη τὴν κακοδαιμονίαν. Γνώθι σ’αὐτὸν-212
Αγ.Νεκτάριος
Ὁ κακὸς ἀπέβαλε τὸν φόβον τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τῆς καρδίας αὐτοῦ καὶ ἐμίσησε τὸν νόμον
αὐτοῦ. Ἐργάζεται τὸ κακόν, διότι ἡ πεπωρωμένη αὐτοῦ καρδία πρὸς ὥραν εὑρίσκει
τέρψιν ἐν αὐτῷ. Τρυφὴ αὐτῆς ἀπέβη καὶ ἀπόλαυσις ἡ μελέτη καὶ ἐργασία τοῦ κακοῦ.
Ἀλλ’ οἵα τρυφή! Οἵα ἀπόλαυσις! Τρυφὴ μεστὴ φόβου, ἀπόλαυσις πλήρης ταραχῆς. Γνώθι σ’αὐτὸν-212
Αγ.Νεκτάριος Ὁ κακὸς εἶναι ἄφρων, διότι ἀπέβαλε τὸν
χρηστὸν ζυγὸν τοῦ Κυρίου καὶ τὸ ἐλαφρὸν αὐτοῦ φορτίον καὶ ἀνέλαβε νὰ φέρῃ τὸν
βαρύτατον ζυγὸν τοῦ Διαβόλου καὶ τὸ φορτίον αὐτοῦ. Ἠρνήθη τὸν φιλάνθρωπον Θεὸν
καὶ ὑπετάγη τῷ ἀρχεκάκῳ διαβόλῳ, τῷ ἀνθρωποκτόνῳ καὶ τυράννῳ καὶ ἐχθίστῳ
δαίμονι. Γνώθι σ’αὐτὸν-213
Αγ.Νεκτάριος Ὁ κακὸς εἶναι ἄφρων, διότι φρονεῖ ὅτι
ἐξαπατᾷ καὶ ὅτι διαφεύγει τὴν ἐπικρεμαμένην θείαν δίκην· τὸ ὄμμα τῆς θείας
δίκης παρακολουθεῖ αὐτόν, πᾶσα δὲ πρᾶξις αὐτοῦ βαρύνει τὴν πλάστιγγα τοῦ ζυγοῦ
τῆς θείας δικαιοσύνης, ἥτις θέλει κρίνει ἡμέραν τινά αὐτὸν διὰ τὰς πράξεις
αὐτοῦ καὶ ἀποδώσει αὐτῷ κατὰ τὰ ἔργα αὐτοῦ. Γνώθι σ’αὐτὸν-213
Αγ.Νεκτάριος Ὁ κακὸς εἶναι ἄφρων, διότι σύρει ἐφ’
ἑαυτοῦ τὴν ὀργὴν τοῦ Θεοῦ, ἥτις ἑτοιμάζει αὐτῷ ὡς αἰώνιον ἐνδιαίτημα τὸν Ἅδην,
τὸν Τάρταρον, καὶ τὴν κόλασιν· εἶναι ἄφρων, διότι ἀντὶ κιβδήλου νομίσματος
ἀπημπόλησε τὸν θησαυρὸν αὐτοῦ· διότι διὰ ψευδεῖς, ἀπατηλὰς καὶ προσκαίρους
ἀπολαύσεις ἐθυσίασε τὴν ἀΐδιον αὐτοῦ μακαριότητα, τὴν γαλήνην τῆς καρδίας, τὴν
ἀταραξίαν τοῦ πνεύματος· Γνώθι
σ’αὐτὸν-213
Αγ.Νεκτάριος Ὁ κακὸς εἶναι ἄφρων, διότι ἠράσθη τῆς
κακίας, ἥτις ἐμέθυσεν αὐτὸν μὲ τὸ πόμα τοῦ κρατῆρος αὐτῆς καὶ ἐδούλωσεν αὐτόν·
εἶναι ἄφρων, διότι παρεδόθη ὅλως τῇ κακίᾳ, ἥτις ἐτύφλωσε τοὺς ὀφθαλμούς αὐτοῦ
τοῦ μὴ βλέπειν, καὶ ἔβυσε τὰ ὦτα αὐτοῦ τοῦ μὴ ἀκούειν, ὅπως μὴ ἴδῃ τὴν εἰκόνα τοῦ
ἀγαθοῦ καὶ ἐρασθῇ αὐτῆς, καὶ ἀκούσῃ τῆς θείας φωνῆς τῆς καλούσης αὐτὸν καὶ
ἐπιστραφῇ καὶ σωθῇ. Γνώθι
σ’αὐτὸν-213-214
Ἀββᾶς Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης. Ἡ κακία καὶ
ἀπὸ τὸ Θεὸ ἀπεμάκρυνε τοὺς ἀνθρώπους καὶ ἀπὸ μεταξύ τους τοὺς διεχώρισε. Πρέπει
λοιπὸν νὰ τὴν ἀποφεύγωμε τρέχοντας καὶ νὰ ἐπιδιώκωμε τὴν ἀρετή, ποὺ καὶ στὸ Θεὸ
ὁδηγεῖ καὶ πρὸς ἀλλήλους συνάπτει. Ὁρισμὸς δὲ τῆς ἀρετῆς καὶ τῆς φιλοσοφίας
εἶναι ἡ ἁπλότης μαζὶ μὲ σύνεσι. Ἀποφθέγματα Γερόντων - ΕΠΕ
τομ.1,329
Αγ.Μάρκος Ερημ Όπως τις αρετές τις γεννούν οι πόνοι και οι ατιμίες, έτσι και τις
κακίες τις γεννούν συνήθως οι ηδονές και οι δόξες. Φ-Αγ.Μάρκου
Ερημήτου τ13,77
Αγ.Μάρκος Ερημ Όταν βλέπεις δύο κακούς να αγαπιούνται μεταξύ τους, να γνωρίζεις
ότι ο ένας βοηθά τον άλλο στο θέλημά του. Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,77
Αγ.Μάρκος Ερημ Ὅταν διώξουμε από τον νού μας κάθε εκούσια κακία, τότε θα
μπορέσουμε να πολεμήσουμε τά προηγούμενα κακά. Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,35
Αγ.Μάρκος Ερημ Το ένα κακό παίρνει την δύναμή του από το άλλο, όμοια και τά καλά
αυξάνονται μεταξύ τους, και εκείνον πού μετέχει σε αυτά τον ωθούν περισσότερο
προς τά εμπρός. Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,27
Αγ.Μάρκος Ερημ Υπάρχει κακία πού κατέχει την καρδιά εξαιτίας χρόνιας αναμνήσεως
των προηγουμένων κακών. Υπάρχει όμως και κακία πού μας πολεμά με λογισμούς μέσω
των καθημερινών πραγμάτων. Φ-Αγ.Μάρκου Ερημήτου τ13,43
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου