PAGES

Τρίτη 13 Ιουνίου 2000

ΠΕΡΙ ΜΕΘΗΣ

ΠΕΡΙ ΜΕΘΗΣ
Αγ.Νεκτάριος Μέθη, τής μεθήσεως (τής ενδοτικότητος) τής ψυχής αιτία γίνεται. Πάσα μέθη είωθε είς έκστασιν φέρειν τάς διανοίας τάς κεκρατημένας υπό τού οίνου. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-308
Αγ.Νεκτάριος Η μέθη παραφόρους εργάζεται, σκοτίζει τόν νούν, ασθενή τήν ψυχή καί το σώμα παρασκευάζει, είς αμαρτήματα μεγάλα καί φοβερά εξωθεί. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-308

Αγ.Νεκτάριος Η μέθη παρασκευάζει μάχας καί ταραχάς και διαπληκτισμούς και φόνους, οπλίζουσα τάς χείρας τών μεθυόντων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-308
Αγ.Νεκτάριος Η μέθη φέρει κάρωσιν τού εγκεφάλου τού εγκεφάλου . καθιστά τόν μέθυσον αναίσχυντον, αμετροεπή, βλάσφημον, λοίδορον, πλήκτην. Η μέθη φέρει είς παραφροσύνην και ασέβειαν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-308
Αγ.Νεκτάριος Η μέθη καθιστά τούς ελεύθερους ανελευθέρους και περίγελον τών δούλων αυτών. Η μέθη έκφρονας ποιεί και τούς συνετούς. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-309
Αγ.Βασίλ.Μέγ. Όποιοι είναι υποδουλομένοι στη μέθη και στην πολυφαγία, ούτε ύπνο γνήσιο και αληθινό έχουν, ούτε απαλλάσσονται από φοβερά όνειρα. Αγ.Βασίλ.Μέγ.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Ο μέθυσος δέν μπορεί να απολαύσει ούτε τήν ηδονή, γιατί η ηδονή βρίσκεται στο μέτρο, ενώ στήν υπερβολική χρήση του κρασιού υπάρχει η αναισθησία. Π.ανθ.Αγ.Ι. Χρυσοστ.Γ-472
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Η χωρίς μέτρο οινοποσία γεννάει σωματικά και ψυχικά νοσήματα, επειδή προκαλεί στή σκέψη τόν πόλεμο τών παθών και τήν τρικυμία τών ατόπων λογισμών και επειδή κάνει το σώμα νωθρό και άτονο. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-475

Δεν υπάρχουν σχόλια: