ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΩΝ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ
Αγ.Βασίλ.Μέγ. Αυτός που επρόκοψε σέ έργα αγαθά και έπειτα παλινδρόμησε στή
αρχαία συνήθεια, όχι μονάχα χάνει το μισθό του γιά όσα κόπιασε, αλλά είναι
άξιος βαρύτερης κατακρίσεως, διότι, ενώ γεύθηκε τον καλό λόγο του Θεού και
αξιώθηκε να γνωρίσει τά μυστήρια, τά πρόδωσε όλα δελεασμένος από σύντομη ηδονή.
Φ-Αγ.Αναστασίου
Σιν.-13β-67
Αγ.Βασίλ.Μέγ. Όποιων η διάνοια είναι εύκολη πρός μεταβολή, σε αυτούς δέν είναι
παράδοξο να είναι και η ζωή τους ασταθής. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-231
Αγ.Γρηγ.Θεολ. Πρέπει να μετακινούμαστε εύκολα από το χειρότερο στό καλύτερο,
αλλά να είμαστε αμετακίνητοι από το καλύτερο στο χειρότερο. Φ-Αγ.Μάξιμου
Ομολ.15Ε-233
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Πρέπει να γνωρίζουμε, ότι, και αν ακόμα τιμωρηθούμε για τα
προηγούμενα αμαρτήματά μας, και ύστερα υποπέσουμε πάλι στα ίδια, θα πάθουμε
πάλι πολύ χειρότερα. Και πολύ φυσικά. Γιατί αυτός πού ούτε με την τιμωρία έγινε
καλύτερος, ως αναίσθητος λοιπόν καταφρονητής οδηγείται σε μεγαλύτερα
βασανιστήρια. Φ-Αγ.Αναστασίου Σιν.-13β-67
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Πές
μου, αν γίνεις καλά ύστερα από μακροχρόνια αρρώστια, και παραδώσεις πάλι τον
εαυτό σου στα φαγητά εκείνα που προκαλούν την αρρώστεια δεν θα χάσεις και
τον προηγούμενο κόπο, και θα βλάψεις πιο πολύ τον εαυτό σου; Και αν τα φυσικά
μεταβάλλονται, πολύ περισσότερο μεταβάλλονται αυτά που οφείλονται στην
προαιρεσή μας. Φ-Αγ.Αναστασ. Σιν.13β-67
Ἀγ.Κυρίλλου Ἰεροσ. Ἀπόφευγε τὰ πονηρὰ ἔργα, γιατὶ ἄν ὑποπέσεις πάλι σ’ αὐτά,
μετὰ τὴν ἀπόταξη τοῦ Σατανᾶ καὶ τὴ
σύνταξή σου μὲ τὸν Χριστό, θὰ δοκιμαστεῖς πιὸ σκληρὰ ἀπὸ τὸν τύραννο. Φ-Ἀγ.Ἀναστασίου Σιναΐτου τ13β σελ. 67
Ἀγ.Κυρίλλου Ἰεροσ. Δὲν ἄκουσες ὅτι ὁ Λὼτ σώθηκε μαζὶ μὲ τὶς θυγατέρες του,
ἐνῶ ἡ γυναίκα του ἔγινε στήλη ἅλατος, ἐξαιτίας τῆς στροφῆς πρὸς τὰ πίσω μὲ κακὴ
προαίρεση; Πρόσεχε λοιπὸν τὸν ἑαυτό σου καὶ μὴ ἐπιστρέφεις πάλι πίσω στὴν
πονηρὴ πράξη, ἀφοῦ ἔβαλες τὸ χέρι σου στὸ ἄροτρο. Φ-Ἀγ.Ἀναστασίου
Σιναΐτου τ13β σελ. 67
Αγ.Μαξίμου. Ἐὰν
κόψουμε γιὰ λίγο τὶς αἰτίες τῶν παθῶν καὶ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὰ πνευματικὰ θέματα,
ἀλλὰ δὲν μένουμε σ’ αὐτὰ πάντοτε, ἔχοντας ὡς ἔργο μας αὐτὸ τὸ ἴδιο, εὔκολα θὰ
ξαναγυρίσουμε πάλι στὰ σαρκικὰ πάθη, χωρὶς νὰ κερδίσουμε τίποτε ἄλλο ἀπὸ αὐτά,
παρὰ μόνο τέλεια συσκότηση τοῦ νοῦ, ἐκτροπὴ πρὸς τὰ ὑλικά, καὶ κύλισμα στὰ
σαρκικὰ πάθη, ὅμοια μὲ τὰ γουρούνια στὸν βοῦρκο. Φ-Ἀγ.Ἀναστασίου
Σιναΐτου τ13β σελ. 69
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Ὁ ἐπ’ ἐλπίδι μετανοίας
ὀλισθαίνων ἐκ δευτέρου, οὗτος μετὰ πανουργίας πορεύεται ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ· τούτῳ
ἀγνώστως ἐμπίπτει ὁ θάνατος καὶ οὐ φθάνει τὸν καιρὸν τῆς ἐλπίδος αὐτοῦ. Εὐεργετινὸς Α-67
Ἀγ.Ἀναστασίου Σιναΐτου. Γιατὶ εἶναι φοβερὸ νὰ συνηθίσουμε νὰ πλένουμε
τὸ ροῦχο τοῦ σώματός μας καὶ νὰ τὸ ξαναμολύνουμε. Γιατὶ αὐτὸ ποὺ πλένεται
πολλὲς φορὲς καὶ τρίβεται, φθείρεται καὶ ἀχρηστεύεται, καὶ ἀφοῦ γεράσει καὶ
παλιώσει, δὲν μπορεῖ πιὰ νὰ πλυθεῖ. Φ-Ἀγ.Ἀναστασίου
Σιν. ΕΠΕ 13β-115
Αγ.Μάρκος Ερημ Εργάζου πάντοτε το αγαθόν κατά δύναμιν, και σε καιρό που μπορείς
να κάνεις περισσότερο να μη γυρίζεις στο λιγότερο. Γιατί «Ο γάρ στραφείς είς τά
οπίσω, ουκ έστιν εύθετος εν τη βασιλεία των ουρανών». Φ-Αγ.Μάρκου
Ερημήτου τ13,45
Αγ.Μάρκος Ερημ Εκείνος που περιορίζει τη μετάνοια, στρέφεται προς τα πίσω και
αναζωπυρώνει τα παλιά παραπτώματα. Όποιος έχει αληθινή γνώση, γνωρίζει ότι έχει
ανάγκη της μετανοίας γιατί το καθένα από αυτά κατευθύνεται προς τά μεταξύ τους
άλλα. Για την μετάνοια μας εγγυήθηκε ο
Χριστός . όποιος την εγκαταλείπει, αρνείται αυτόν πού την εγγυάται. Φ-Αγ.Μάρκου Ερημ 13,119
Ἀγ.Ἀμφιλοχείου. Ἕνας ἀδελφὸς,
κατεχόμενος ἀπὸ λύπην καὶ μελαγχολίαν, ἀπηυθύνθη εἰς ἕνα Γέροντα καὶ τὸν
ἠρώτησε : - Τί νὰ κάνω; οἱ λογισμοί μου μου ὑποβάλλουν τὴν σκέψιν, ὅτι, τάχα
ἀσκόπως ἀπηρνήθην τὸν κόσμον καὶ δὲν δύναμαι νὰ σωθῶ. Εἰς αὐτὰ ὁ Γέρων ἀπήντησε
μὲ στοχαστικότητα τὰ ἑξῆς : - Παιδί μου, καὶ ἐὰν ἀκόμη δὲν κατορθώσωμεν νὰ
εἰσέλθωμεν εἰς τὴν γῆν τῆς ἐπαγγελίας, εἶναι προτιμότερον εἰς ἡμᾶς νὰ πέσουν τὰ
μέλη μας εἰς τὴν ἔρημον, παρὰ νὰ ἐπιστρέψωμεν εἰς τὸν τόπον τῆς φοβερᾶς
δουλείας, τὴν Αἴγυπτον (Ἀριθμοὶ 14,29-33). Εὐεργετινὸς
Α-41
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου