PAGES

ΠΕΡΙ ΟΙΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΟΙΗΜΑΤΙΟΥ

ΠΕΡΙ ΟΙΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΟΙΗΜΑΤΙΟΥ
Αγ.Νεκτάριος Οίησις είναι φρόνημα υψηλόν ανθρώπου ταπεινού οιομένου είναι εαυτόν μέγαν. Ο οιηματίας έχει μεγάλην περί εαυτού υπόληψιν, φρονεί υψηλά, αγνοών τά πάντα δοκεί είναι σοφός. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-190
Αγ.Νεκτάριος Ο οιηματίας επιδεικνύει σύνεσιν ανόητος ών δοκεί είναι τι μηδέν ών . φρεναπατά εαυτόν, τα δέ έργα αυτού αδόκιμα. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-190

Αγ.Νεκτάριος Ο οιηματίας κακός ών νομίζει εαυτόν αγαθόν, ου προσμετρεί τάς πράξεις αυτού τώ κοινώ μέτρω τής εκτιμήσεως . εκτιμά αυτάς τω μέτρω τής οιήσεως αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-191
Αγ.Νεκτάριος Τήν οίησιν είπον οι αρχαίοι πάθος φύσει ακάθαρτον ορίζουσι δέ αυτήν ως εκκοπήν προκοπής . διότι ο κατοιόμενος βελτίωσιν ουκ ανέχεται. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-191
Αγ.Νεκτάριος Ο οιηματίας ό βούλεται, τούτο καί οίεται είναι. Ο οιηματίας καταφρονεί τών άλλων και υπερορά τών οικείων . είναι κουφός, αι δέ φρένες αυτού φέρονται επί πτερύγων ανέμων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-191
Αγ.Νεκτάριος Ο οιηματίας είναι αεί τεθλιμένος και μεμψίμοιρος ως μή κατ' αξίαν εκτιμώμενος . είναι κατήγορος δεινός τών άλλων και μάλιστα τών μή θαυμαζόντων αυτόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-191
Αγ.Νεκτάριος Ο οιηματίας παραπονείται ως αδικούμενος υπό τών εν υπεροχή όντων, και αιτιάται τήν πρόνοιαν τού Θεού. Ο οιηματίας είναι ασεβής, διότι λατρεύει μόνον εαυτόν. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-191
Ἁγίου Κυρίλλου. Ἡ οἴηση, μὲ τὴν ἀρχαία σημασία, εἶναι ἀνακοπὴ τῆς προόδου· διότι, ἐκεῖνος ποὺ εἶναι φαντασμένος, δὲν ἐπιδέχεται βελτίωση. Ἡ οἴηση ἀπὸ τὴ φύση της εἶναι ἀκάθαρτο πρᾶγμα. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,83

Δεν υπάρχουν σχόλια: